امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62771
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 10 مرداد 1396 - 14:49 | | ارسال توسط :

رشد ۲ برابری اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد در سال ۹۶

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رشد 2 برابری اعتبارات اشتغالزایی این نهاد خبر داد و گفت: با کمک مجلس و همکاری دولت اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد به 2 هزار و 100 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

به گزارش بابل نوین، پرویز فتاح روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه شهرکرد، اشتغالزایی را محوری ترین فعالیت این نهاد دانست و پیش بینی کرد با این اعتبار برای ۴ هزار نفر در سال جاری اشتغالزایی شود.
وی گفت: با همکاری دولت و همراهی بانک های عامل، اعتبارات اشتغالزایی این نهاد در سال گذشته با رشد ۱۱۰ درصدی به یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که برای ۲ هزار نفر اشتغالزیی ایجاد کرد.
فتاح تصریح کرد: آورد کمیته امداد در حوزه اشتغال نیز سال گذشته ۳ هزار میلیارد ریال بود که امسال به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه از احداث ۴۰ هزار واحد مسکن ویژه مددجویان در سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد: امسال ۸۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سراسر کشور احداث شود.
فتاح، همراهی و تعامل مجلس و دولت با کمیته امداد را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این نهاد وفاق لازم ایجاد شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این نشست با تاکید بر عمل به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی در رسیدگی به امور محرومان اظهار کرد: آنچه در حوزه مدیریتی دیده می شود با اهداف نظام فاصله دارد و ضروری است تا در این خصوص جدیت بیشتری به کار گرفته شود.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: اگر مدیران به ظواهر امر دلخوش نمی شدند، امروز شاهد این همه تبعیض و شکاف در جامعه نبودیم و شمار محرومان و نیازمندان کشور افزایش نمی یافت.
وی با قدردانی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: ضروری است تا در سطح کلان همه بخش ها نگاه فقرزدایی و محرومیت زدایی را ملاک عمل خود قرار دهند، زیرا این محرومیت با شان نظام همخوانی ندارد.
نکونام همچنین نظارت بر اعطای تسهیلات اشتغالزایی از سوی کمیته امداد را ضروری دانست و گفت: در برخی موارد وام های اشتغالزایی در جای خود هزینه نمی شود و نمی تواند در رفع بیکاری گره گشایی کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر توجه ویژه کمیته امداد امام (ره) به مناطق محروم کشور افزود: تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما عمق محرومیت در استان و حتی در مناطق شهرنشین به حدی است که می طلبد کمک های این نهاد در استان افزایش یابد.
اردشیر نوریان خاطرنشان کرد: در این استان محرومان و نیازمندان بسیاری وجود دارند که در آمارها لحاظ نشده و حتی زیرپوشش کمیته امداد قرار ندارند که ضروری است تا این افراد شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری به منظور بازدید از مناطق محروم و رسیدگی به مشکلات مددجویان به این استان سفر کرده است./ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.