امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81011
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 فروردین 1397 - 16:33 | | ارسال توسط :

رشد ۳.۹ درصدی بخش جاده‌ای در جابه‌جایی مسافران/ مهران و بازرگان پرتردد‌ترین پایانه‌های مرزی کشور در سفر‌های نوروزی

به گزارش بابل نوین، شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه طرح نوروزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ۹۶/۱۲/۲۴ تا ۹۷/۱/۱۳ به مدت ۱۹ روز آغاز شده بود، گفت: تعداد سفرهای انجام شده در این ایام ۶۲۷ هزار و۸۸۸ سرویس و تعداد مسافران جابه‌جا شده ۶ میلیون و […]

به گزارش بابل نوین، شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه طرح نوروزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ۹۶/۱۲/۲۴ تا ۹۷/۱/۱۳ به مدت ۱۹ روز آغاز شده بود، گفت: تعداد سفرهای انجام شده در این ایام ۶۲۷ هزار و۸۸۸ سرویس و تعداد مسافران جابه‌جا شده ۶ میلیون و ۵۲۴هزار و ۲۶۳مسافر بود که در مقایسه با ایام پیک نوروزی سال گذشته ۳.۹ درصد رشد مسافر در بخش جاده‌ای داشته‌ایم.

شهرکی در ادامه افزود: سهم اتوبوس ، مینی‌بوس و سواری کرایه در جابه‌جایی مسافران به ترتیب برابر با ۵۸.۳ ، ۲۳و ۱۸.۷ درصد است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار کرد: سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در سفرهای انجام شده نیز برابر با ۳۲.۳، ۱۷.۱ و ۵۰.۶ درصد است.

وی با بیان اینکه مجموع کل ترددها از پایانه‌های مرزی کشور در پیک نوروزی یک میلیون و ۳۰۰هزار و ۴۵۳نفر بوده است، گفت: مسافران ورودی با تعداد ۶۴۸ هزار و ۹۵۷نفر، سهم ۴۹.۹ دهم درصدی دارد و مسافران خروجی با تعداد ۶۵۱هزار و ۴۹۶نفر، سهم ۵۰.۱ درصدی دارند.

شهرکی تصریح کرد: در این ایام مهران، بازرگان، شلمچه، رازی و بیله‌سوار پرترددترین پایانه‌های مرزی کشور بودند.

وی، تأکید کرد: ۱۴هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس، ۲ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸هزار دستگاه سواری کرایه و ۱۱۷هزار و ۳۰۰راننده و کمک راننده در این ایام در بخش حمل و نقل جاده‌ای فعالیت داشتند.

شهرکی، افزود: یک‌هزار و ۶۱۸ شرکت اتوبوسرانی در قالب ۳۸شرکت سرشبکه و ۷۷۲شرکت مینی‌بوس رانی و سواری کرایه در سراسر کشور حضور داشتند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پایان گفت: بعد از تهران، بیشترین مقاصد سفر به ترتیب اصفهان، مشهد، خوزستان، گیلان، مازندران، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ایلام بوده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.