امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61976
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 مرداد 1396 - 13:48 | | ارسال توسط :

رقابت ۷۰۰ نفر در مرحله کشوری مسابقات قرآن بنیاد شهید

بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن بنیاد شهید در مرحله کشوری اواخر مردادماه سال جاری با رقابت ۷۰۰ نفر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش بابل نوین،جلال گرشاسبی، رئیس اداره قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن ارائه گزارشی از مسابقات قرآن بنیاد شهید در مراحل شهرستانی و استانی بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، ۲۴ هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم که این افراد در تمامی شهرهایی که بنیاد در آنها دفاتری داشته در مسابقات شرکت کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن برگزار شده و مقاطع مختلف تحصیلی در آن لحاظ شده است، بدین صورت که در مقاطع دانش‌آموزی و دانشجویی میزبان فرزندان ایثارگران بودیم، اما برای ایثارگران و همسران آنها بحث تحصیلی وجود نداشته است.
گرشاسبی بیان کرد: مرحله استانی این مسابقات نیز با حضور ۱۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در تمامی استان‌های کشور برگزار شد و نفرات برتر این مرحله به مرحله کشوری راه یافتند.
وی در مورد مرحله کشوری مسابقات تصریح کرد: بیست‌ونهمین دوره مسابقات کشوری بنیاد شهید و امور ایثارگران در تاریخ ۲۳ تا ۳۰ مردادماه ۹۶ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در این مرحله میزبان ۴۰۰ متسابق در بخش بانوان و ۳۰۰ متسابق در بخش آقایان هستیم.
رئیس اداره قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و کل قرآن، قرائت، مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود، همچنین رمان مسابقه در بخش بانوان از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ مردادماه و در بخش آقایان از ۲۷ تا ۳۰ مرداد خواهد بود.
وی در مورد منبع مسابقه در بخش مفاهیم و تفسیر تصریح کرد: در رشته تفسیر و در مرحله شهرستانی منبع مسابقه از جلدهای ۱ تا ۳ کتاب مفاهیم مسعود وکیل است، در مرحله استانی جلدهای ۱ تا ۶ و در مرحله کشوری نیز جلدهای ۱ تا ۹ مد نظر خواهد بود.
گرشاسبی در ادامه افزود: در بخش تفسیر نیز هر سال یک جلد از تفسیر نمونه انتخاب می‌شود که بخش‌های مختلف آن در مراحل شهرستانی و استانی برای مسابقه انتخاب می‌شوند و در مرحله کشوری نیز جلد ۹ آن مد نظر است.
وی در مورد مقاطع سنی و تحصیلی در مرحله کشوری نیز بیان کرد: مقاطع سنی ۱۵ تا ۲۰ سال، ۲۰ تا ۳۵ سال و ۳۵ سال به بالا را خواهیم داشت که دو مقطع سنی اول مربوط به فرزندان ایثارگران است و مقطع سنی ۳۵ سال به بالا نیز به ایثارگران و همسران آنها تعلق دارد./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.