امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60851
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 16 تیر 1396 - 16:40 | | ارسال توسط :

رییس‌جمهور این شلوغ‌بازی‌ها را رها کند/ دولتمردان برای رفع نیاز مردم تلاش اقتصادی انجام دهند

امام‌جمعه گتاب گفت: در راس همه مسئولان رییس‌جمهور باید این شلوغ‌بازی‌ها را رها کند، حرف‌های رییس‌جمهور کشوری قدرتمند در منطقه و دنیا بازتاب جهانی دارد، آن‌وقت گفتن این حرف‌ها رواست؟ به‌ جای این حرف‌ها دولتمردان برای رفع نیاز مردم کار و تلاش اقتصادی انجام دهند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر گتاب اظهار کرد: بر ماست که تقوا را رعایت کنیم و هر آنچه را که از مراجع تقلید فرا گرفتیم باید در مسیر زندگی خود مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: اگر حلال و حرام را همواره در زندگی‌مان لحاظ کنیم با رعایت تقوا به قله معرفت خواهیم رسید، تقوا در همه ابعاد زندگی مانند امور اقتصادی باید مورد توجه‌مان باشد.

امام‌جمعه گتاب با اشاره به فرارسیدن هفته فرهنگ مالیاتی ادامه داد: براساس آماری که مسئولان اعلام کردند ۷۰ درصد از درآمد کشور از محل مالیات تامین می‌شود در واقع مالیات به‌عنوان یک منبع مشارکت از درون جامعه به دولت در راستای پیشبرد اهدافی چون امنیت و آسایش کمک می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اطلاعیه‌ای که در خصوص اظهارنامه مالیاتی منتشر شده بنابر قانون افرادی که از پرداخت مالیات سرپیچی کنند جریمه خواهند شد البته گاهی مردم برایشان سوال پیش می‌آید که آنان که مالیات‌هایی سنگین را باید بپردازند چگونه از پرداختش فرار می‌کنند، افرادی که در فرارهای مالیاتی یدطولانی دارند.

وی گفت: انتظاری که مردم از مسئولان قوه قضاییه و دولت دارند این است که این افراد را شناسایی و به همه معرفی کنند، با اجرای عدالت مالیاتی خرده‌مالک‌ها نیز به پرداخت مالیات تشویق می‌شوند.

حجت‌الاسلام تقی‌پور ضمن اشاره به اهمیت توجه به ادبیات کودک یادآور شد: ما در وادی داستان و ادبیات کودک محتوا کم داریم، کودکی که از والدین خود تقاضای داستان می‌کند پاسخی درست نمی‌شنود زیرا به حوزه ادبیات کودک توجه کافی نشد، در دوران ما کتابی بود به نام قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، امثال این کتاب‌ها و داستان‌ها باید بازهم چاپ شوند.

وی افزود: متاسفانه ما در انتقال مفاهیم دینی و ارزشی خود در حوزه ادبیات کودکان نیر به شدت خلاء داریم، این ضعف است که شخصیت‌های داستانی و کارتونی چون بل‌ و سباستین الگوی فرزندان ما باشد از این‌رو اهالی قلم، دانشجویان و روحانیون عرصه قلم را وجه همت خود قرار دهند، اگر ما الگوهای دینی و ملی خود را به کودکان معرفی نکنیم دشمنان برایشان الگو می‌سازند.

خطیب‌جمعه گتاب اظهار کرد: الگوهایی مانند حضر‌ت‌عبدالعظیم که در سالروز وفاتش هستیم باید به کودکان معرفی شود، این شخصیت بزرگ همه ابعاد زندگی خود را با معیارهای دینی منطبق کرد.

وی ادامه داد: معیارهای دینی که فراموش شود مسئولان تنها خود را با متلک‌پرانی و به کاربردن الفاظ پوچ سرگرم می‌کنند و کاری مفید انجام نمی‌دهند، این درست نیست که مسئولان قوای مجریه، قضاییه و سایر نهادها به یکدیگر متلک بگویند.

تقی‌پور افزود: اصلاح‌طلبان! اصول‌گرایان! تو را به خدا متلک‌گویی را رها کنید، میان متلک‌پراکنی مسئولان خواسته‌های مردم له می‌شود، ازدواج‌ها به تاخیر می‌افتد، طلاق افزایش پیدا می‌کند، در هجمه این سخنان بیهوده نارضایتی مردم دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در راس همه مسئولان رییس‌جمهور باید این شلوغ‌بازی‌ها را رها کند، حرف‌های رییس‌جمهور کشوری قدرتمند در منطقه و دنیا بازتاب جهانی دارد، آن‌وقت گفتن این حرف‌ها رواست؟ به‌ جای این حرف‌ها دولتمردان برای رفع نیاز مردم کار و تلاش اقتصادی انجام دهند.

امام‌جمعه گتاب تاکید کرد: چرا سخنان دولت باید اقدامات دشمن را تکمیل کند، جای تاسف دارد دولتی که خود ۲۳ هزار میلیارد به قرارگاه خاتم‌الانبیا بدهی دارد بازهم در برابر آن طلبکار باشد و در حرف‌هایش سپاه را بزند، نگاه دینی این است که سردار قاسمی می‌گوید قاسم سلیمانی را بزنید اما سپاه را نه زیرا امام‌خمینی(ره) از سپاه راضی بودند، چرا باید با حمله به سپاه در پازل دشمن قرار بگیریم.

وی با اشاره به قرارداد توتال با شرکت فرانسوی خاطرنشان کرد: این در شان رییس‌جمهور به عنوان مقام بالای کشور نیست که با مدیرعامل شرکتی هرچند بزرگ شخصا خود دیدار کند، مدیرعاملی که به صراحت بیان کرد اگر آمریکا به این قرارداد حساس شود به تعهدات خود پایبند نخواهند بود، چرا باید قراردای ببندند که  کشور تاوانش را پس بدهد، قرارداد کرسنت به تنهایی برای ما کافی بود که هنوز داریم تاوانش را می‌پردازیم.

تقی‌پور در پایان گفت: رییس‌جمهور باید شجاعانه آتش‌بس اعلام کند و به هجمه‌ها پایان دهد، در برابر منتقدین عمل کند و به داد مردم برسد، رییس‌جمهور بداند بهترین جواب منتقدین عمل است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.