امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69617
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, با شهدا, مذهبی تاریخ انتشار : 17 آبان 1396 - 11:36 | | ارسال توسط :

زیارت اربعین عمیق و این شور به شعور حسینی وصل شود

حجت‌الاسلام ماندگاری در یکی از مواکب مسیر نجف به کربلا گفت: در زیارت اربعین عمیق شوید تا این شور به شعور حسینی وصل شود و باید این زیارت تکثیر شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در یکی از مواکب بین راه نجف تا کربلا در بین عاشقان امام‌حسین(ع) اظهار کرد: از ویژگی‌های خاص اربعین امسال این است که در روز جمعه قرار دارد  و روضه‌خوان اربعین زینب(س) و زهرا(س) هستند.

وی افزود: حتما وقتی روضه‌خوان این دو بانوی بزرگوار باشند امام‌زمان(عج) هم سینه‌زن این مجلس است، خوشا به حال شما اربعینی‌ها که از جای‌جای عراق، ایران و جهان آمده‌اید و می‌خواهید خود را در این روز به کربلا برسانید، در واقع می‌خواهید به حضرت مهدی(عج) بگویید ما آماده‌ایم “این الطالب و بدم المقتول بکربلا” .

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند این موکب‌ها با کمک‌های دولتی است قطعا دولت ایران و عراق کمک‌هایی کردند اما اصل این سفره داری‌ها، این مهمان نوازی‌ها و اداره این مسیر به دست عاشقان امام‌زمان(عج) و مردم برپا شده‌است.

حجت‌الاسلام ماندگاری تصریح کرد: مردم با این کار اعلام امادگی می‌کنند که یا امام‌زمان ما برای انتقام خون جد مظلومت امام‌حسین(ع) و مادرت زهرا(س) آمده‌ایم، بدانید شما در محیا کردن این سفر و این مانور عظیم عاشقان امام‌حسین(ع) که منحصر به شیعیان نیست غوغا کرده‌اید.

وی با اشاره به کلام امام حسن عسکری(ع) که فرمود” زیارت اربعین نشانه‌های شیعه و یاران امام‌حسین(ع)است” گفت: در این زیارت باید سه اتفاق بی‌افتد تا منجر به ظهور امام عصر (عج) شود اول آن که باید زیارت اربعین عمیق شود و این شور به شعور حسینی وصل شود، دوم آن که باید زیارت اربعین‌مان تداوم یابد و در نهایت باید این زیارت تکثیر شود.

این کارشناس فرهنگی مذهبی تاکید کرد: همچنان که از ده سال پیش این اجتماع بزرگ رشد کرد و تکثیر یافت باید هر کس این را در شهر و منطقه خود ترویج دهد و از آن به شیرینی یاد کند.

ماندگاری ادامه داد: کسانی که در مقابل امام‌حسین(ع) و امام‌علی(ع) صف‌آرایی کردند نه فقط در کربلا که در زمان امام‌حسن(ع) و امام علی(ع) نیز حب دنیا در دلهایشان بود و دنیا گولشان زد، دنیای کوچک و بی ارزش، شهوت، ثروت،شهرت و ریاست گولشان زد، چون دنیادوست شدند آخرت یادشان رفت، باید دنیا پرستی و حب دنیا در خانواده و جامعه‌ام پایین بیاید.

وی در پایان گفت: من زیارت اربعین بیایم و در خانه‌ام تجمل‌گرا باشم، زائر اربعین باشم اما را حجاب رعایت نکنم، دنبال شهرت طلبی باشم این یعنی من عمق زیارت اربعین را درک نکردم.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.