امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56374
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1396 - 9:50 | | ارسال توسط :

ساعت ۲۴ آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌داوطلبان مجاز در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) 96 تا ساعت 24 امشب 16 اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.

به گزارش بابل نوین، حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:‌ تا ساعت ۸ صبح امروز از تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون دکتری تعداد ۱۲۸ هزار و ۹۸۷ نفر معادل ۶۴٫۷۲ درصد داوطلبان مجاز نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سایر داوطلبان سریع تر نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند افزود:
به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری Ph.D(نیمه‌متمرکز) ۹۶ و پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) که تاکنون انتخاب رشته نکرده اند این فرصت تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۶ تمدید شده است.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کرده اند می توانند تا ساعت ۲۴ امشب با توجه به اطلاعیه و اصلاحیه های دفترچه راهنما که در تاریخ های ۹ و ۱۳ اردیبهشت ماه منتشر شده بود، نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.
توکلی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای پذیرش در کدرشته محل های تا زمان اعلام شده می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و اصلاحات آن نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های تحصیلی (در صورت موجود بودن) به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.
وی افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در دوره های روزانه و سایر دوره های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام شده بود که با توجه به اصلاحیه های منتشر شده، ظرفیت جدید به ۱۴ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است. (این ظرفیت بدون احتساب ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی است).
توکلی خاطرنشان کرد: اسامی معرفی ‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم ( مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه های مجری در هفته اول خرداد ماه ۹۶ از طریق پایگاه اطلاع ‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.