امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80892
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 فروردین 1397 - 16:19 | | ارسال توسط :

سفره و سفری که خرجش با شهدا است

عید نوروز است و زمانی برای برپایی سفره و سفر. عده‌ای عازم سفری می‌شوند و پای سفره‌ای معنوی می‌نشینند که خرج سفره و سفرشان با شهدا است. حالا در میان زائران شهدا،کسانی هستند بدون مزد و منت، فرقی نمی‌کند دکتر باشد یا مهندس، دانش‌آموز باشد یا دانشجو ، استاد باشد یا معلم، همه به اسم یک نام «خادم الشهداء» در خدمت مهمانان شهدا هستند.

به گزارش بابل نوین، عید نوروز است و زمانی برای برپایی سفره و سفر. عده‌ای عازم سفری می‌شوند و پای سفره‌ای معنوی می‌نشینند که خرج سفره و سفرشان باشهداست. حالا در میان زائران شهدا،کسانی هستند بدون مزد و منت، فرقی نمی‌کند دکتر باشد یا مهندس، دانش‌آموز باشد یا دانشجو ، استاد باشد یا معلم، همه به اسم یک نام «خادم الشهداء» در خدمت مهمانان شهدا هستند.

امروز فرصتی شد سری به آشپزخانه اردوگاه شهدای مازندران بزنیم و از نزدیک با خادمین شهدا که در آشپزخانه مشغول کار هستند، گفت‌وگو کنیم.گرمای آشپزخانه کم از گرمای هوای جنوب ندارد حتی بیشتر، اما دل خادمان در زمهریر عشق به شهید فارغ از هرسختی، برای ماموریتی که از شهدا گرفتند، سرتاپا آماده کار و خدمت است.

دبیر بازنشسته بهشهری درباره راهیان نور و چرایی خادم‌الشهداء شدنش گفت: راهیان نور پاسداشت ایثار، گذشت و فداکاری شهداست و من هم خواستم خدمتی به شهدا کرده باشم، در آشپزخانه اردوگاه مشغول به کار شدم.

محمدتقی قاسمی خدمت به زائران شهدا را یک رتبه و درجه دانست و خاطرنشان کرد:کسانی که قسمت آشپزخانه کار می‌کنند، به نوعی در گمنامی به سر می‌برند و درجه‌شان گمنامی است.

قاسمی در ادامه به بیان خاطره‌ای از عنایت شهدا، اشاره کرد و افزود: از آنجا که در بازه زمانی دانش‌آموزی هم خادم‌الشهدا در بخش آشپزخانه بودم، تعداد خادمان آشپزخانه کم بود. یک روز مهمانانی از استان قم هم داشتیم، نگران بودم مبادا غذا به اندازه کافی نباشد. با عنایت شهدا، آن روز غذا چنان برکتی داشت که توانستیم به موقع خدمات‌رسانی را انجام دهیم.

خادم‌الشهداء آشپزخانه اردوگاه در پایان با تاکید بر اینکه راهیان نور راهی است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: برای یک بار هم شده از کسانی که به این سفر نیامدند، درخواست می‌کنم به راهیان نور بیایند و از فضای معنوی اینجا استفاده کنند.

رضا رمضان‌زاده یکی دیگر از خادمان شهدا ۲۵ ساله، لیسانس برق است و اهل بابل، در آشپزخانه مشغول کار است. رمضان‌زاده به اولین سالی که در لباس خادمی به اردوگاه شهدای مازندران آمد، به خبرنگار ما گفت: چهار سال پیش به‌عنوان زائر به مناطق عملیاتی جنوب آمدم، وقتی رفتار خادمان شهدا را دیدم خیلی برایم جذاب و شیرین بود. طوری که دوست داشتم یک بار خادم‌الشهدا بودن را تجربه کنم آن هم زمان عید خادم الشهدا بودن، حس خوبی دارد. اسمم را در سامانه ثبت خادمان شهدا ثبت کردم و منتظر شدم تا زمان قرعه‌کشی، اما اسمم در نیامد. همان زمان یکی از کاروان‌ها چندنفر انصرافی داشت و من توانستم با آنها به منطقه بیایم. یکی از دوستانم گفت این جا فرماندهی دارد به نام شهید محمد بلباسی شما نزد او برو تا شاید فرمانده قبول کند و خادم بشوی. خلاصه خادم بودنم قبول شد و زمان قرعه‌کشی اینکه کدام مسؤولیت را در اردوگاه قبول کنم ، اولین نفر اسم من افتاد آن هم کجا داخل آشپزخانه.

خادم‌الشهداء دهه هفتادی در ادامه با تصریح بر این مطلب که خادم هر قسمت باشی فرقی نمی‌کند، اظهار کرد: فضای کار و خدمات رسانی به زائر به گونه‌ای است که در اینجا دیده نمی‌شوی مثل خادمان سرویس بهداشتی، پس بهترین فرصت است برای خودسازی. بچه‌هایی که در این قسمت‌ها کار می کنند تاثیرات بیشتری از شهدا می‌گیرند.

جوان تحصیلکرده در کسوت خادمی، با اشاره به اینکه خادمان شهدا از خود گذشتگی، ایثار و وحدت را تمرین می‌کنند، بیان کرد: گاهی می‌بینم کسی دکتر است ، می‌آید به زائران شهدا خدمت می‌کند و این خودش یک معجزه است.

این جوان جنگ ندیده، که حالا در لباس خادمی شهدا مشغول خدمت به زائران است، با بیان اینکه ما اعتقاد داریم تا خوب‌ترها شهید نشوند خوب‌ها، خوب‌تر نمی‌شوند، گفت: هر فرد باید از کارهای کوچک شروع کند تا به مرحله‌ای برسد که در مقابل دشمن، جانش را ایثار کند و این دلیلش مبارزه با نفس و جهاد اکبر است.کسی در اینجا بر نفس خود پیروز شود در مقابل دشمن هم پیروز خواهد شد./م

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.