امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 42303
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, سیاسی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 08 دی 1395 - 14:03 | | ارسال توسط :

سکانداری و هدایت الهی ولی فقیه فتنه سال ۸۸ را نقش بر آب کرد

امام جمعه زرگر شهر گفت: آنچه که این کشور را در زمان فتنه با صلابت و سلامت تمام به ساحل امن رساند و نقشه انقلاب مخملین و رنگینی که دشمنان در سر داشتند را نقش بر آب کرد سکانداری ولی فقیه بود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با اینکه همه روزها روزهای الهی است اما تذکر به ایام‌الله یک امتیازی در آن روز است که خداوند آن را مورد توجه قرار داده است یعنی در ان روز ویژگی وجود دارد که در زندگی ایجاد نقش می‌کند و روز ۹ دی ۱۳۸۸ از همین روزهای خداوند است.

وی افزود: در روزی که دشمنان ایران اسلامی تمام اندیشه خود را به کار بستند تا ریشه دین را در این کشور از ناحیه دینداران متظاهر بزنند نقشه آن‌ها به فضل الهی در این روز حنثی شد و روز ۹ دی ماه با این ویژگی یوم‌الله شد چون مردم در حمایت از دین خدا به پا خواستند.

امام جمعه زرگرشهر ادامه داد: ۲ بحث در زمینه حضور مردم و حماسه ۹ دی وجود دارد  یکی اصل اعتقادات مردم و دیگری سلایق عادی مردم، مسائل سیاسی و حرکت در مسیر جریان‌های سیاسی از نوع سلیقه‌ای است حتی ممکن است روزی در مقابل جریان سیاسی سابق خود قرار گیرد اما مساله اعتقادات یک باور درونی است و گاهی تمام وجود شخص را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آنچه که فتنه‌گران و دشمنان در جریان فتنه سال ۸۸ ایجاد کردند باعث شد مردم ایران اسلامی از جریان سیاسی به مرز اعتقادات رسید لذا وقتی مردم مشاهد کردند در روز عاشورا آن بی احترامی اتفاق افتاد مردم برای حفظ اعتقادات اصیل و راستین خود به میدان آمدند و آن حماسه را خلق کردند.

حجت‌الاسلام شیخی با اشاره به قصص قرآن از جمله داستان حضرت یوسف، حضرت سلیمان و اصحاب کهف گفت: خداوند در قرآن با اشاره به این داستان‌ها از تظاهر آن‌ها سخن به میان می‌اورد جالب‌تر آن که این داستان‌ها را در جاه‌های مختلف تکرار می‌کند و در نهایت قبل و بعد این داستان‌ها از کلمات بیاد آورید، عبرت بگیرید، تفکر کنید و… استفاده می‌کند که حماسه ۹ دی نیز از این دست عبرت آموزی‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: همه این موارد برای هشدار دهی، بیدار بودن و بصیرت پیدا کردن اهل ایمان است بر همین اساس اتفاقات فتنه ۸۸ و روشنگری در این زمینه باید دائما تکرار شود تا مبادا مورد غفلت قرار گیرد و از تکرار هم باید بصیرت افزایی حاصل شود.

امام جمعه بخش لاله‌آباد شهرستان بابل با اشاره به درس‌های حماسه ۹ دی اظهار کرد: حضور در صحنه‌های اجتماعی سیاسی ، بصیرت افزایی، بیداری وجلوگیری از نمایش دادن باطل به جای حق از جمله درس‌های بزرگ روز ۹ دی بود.

وی ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به حماسه ۹ دی داشته باشند و به سوابق خود خیلی متکی نباشند، افرادی که به‌عنوان سران فتنه شناخته شدند و در مقابل نظام و مردم ایستادند در مقاطعی دارای سوابق نسبتا خوبی در نظام بودند پس باید آن‌ها هم هوشیار و بصیر باشند و درس بگیرند.

شیخی با اشاره به نقش دشمن در جریانات فتنه ۸۸ اظهار کرد: آنچه که محرک جریان فتنه بود در درجه اول دشمن بود که بعد گذشت بیش از ۱۰ سال به تعبیر مقام معظم رهبری پس از جریانات سال ۷۸ کوی دانشگاه تهران به دنبال فتنه قوی‌تر و کامل‌تر برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که با توطعه تقلب در انتخابات و جریان نفوذ در افراد داخل فتنه ۸۸ را کلید زدند و عده‌ای در داخل نقش پیاده نظام دشمن را بر عهده گرفتند.

وی افزود: آنچه که این کشور را در زمان فتنه با صلابت و سلامت تمام به ساحل امن رساند و نقشه انقلاب مخملین و رنگینی که دشمنان در سر داشتند را نقش بر آب کرد سکانداری و هدایت الهی ولی فقیه بود.

امام جمعه زرگرشهر در پایان گفت: در طول فتنه و بعد از آن مشاهده شد منش الهی ولی فقیه بود که همچنان ایستادگی مردم را به دنبال دارد و بر خلاف عقیده کسانی که می گویند ولایت فقیه دیکتاتوری است باید بروند با تمام توان در این مساله تدبر کنند، مساله فتنه ۸۸ نشان داد که باید پشتیبان ولایت فقیه بود تا به مملکت آسیبی نرسد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.