امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59678
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 28 خرداد 1396 - 21:35 | | ارسال توسط :

سید افقهی: پیوند مسجد‌الاقصی و مسجد‌الحرام ناگسستنی است/ ایران اسوه حمایت از مقاومت فلسطین است

به گزارش بابل نوین، هادی سید افقهی کارشناس سیاست خارجی و مسائل غرب  آسیا اظهار داشت: سرزمین فلسطین که توسط اشغالگران صهیونیستی اشغال شده و به آوارگی مردم این سرزمین منجر شده، هم اکنون نیز شاهد حضور صهیونیست‌ها در دو قطعه رام‌الله و نوار غزه بوده یا آنکه از خود فلسطین به کشورهای اطراف رانده شدند. […]

به گزارش بابل نوین، هادی سید افقهی کارشناس سیاست خارجی و مسائل غرب  آسیا اظهار داشت: سرزمین فلسطین که توسط اشغالگران صهیونیستی اشغال شده و به آوارگی مردم این سرزمین منجر شده، هم اکنون نیز شاهد حضور صهیونیست‌ها در دو قطعه رام‌الله و نوار غزه بوده یا آنکه از خود فلسطین به کشورهای اطراف رانده شدند.

کارشناس سیاست خارجی  به باند‌های تروریستی صهیونیست‌ها اشاره کرد و افزود: در مواردی باند‌های صهیونیستی با کشتار بی رحمانه مردم را مجبور به ترک خانه و کاشانه خودکردند. هر چند  سازمان ملل بر این مسئله صحه گذاشته و  قطع‌نامه‌های متعددی را علیه این تجاوز صادر کرده و این حق را برای مردم فلسطین قائل شده که به هر شیوه‌ای که می توانند این اشغال‌گری را دفع کنند و صهیونیست ها را از خانه و کاشانه فلسطینیان بیرون کنند.
سید افقهی با اشاره به قداست فلسطین بیان داشت: در قرآن به صورت صریح، قداست فلسطین به ویژه در آیه نخست سوره اسراء (سُبحانَ الذی اسری بعَبده ِ لیلا ً مِنَ المَسجد ِ الحَرام ِ الی المَسجد ِ الاقصَی الذی بارَکنا حَولهُ لنریهُ من آیاتنا انّهُ هُوَالسَّمیعُ البصیرُ )مطرح شده است بنابراین با تمسک جستن به این آیه می توان به جدایی وصف ناپذیری که بین مسجدالحرام و مسجدالاقصی به‌عنوان قبله نخست مسلمانان وجود دارد، پی برد؛ چرا که مسجد‌الاقصی هم سومین حرم مقدس بعد از مکه و مدینه و در واقع پایتخت مسلمین بوده و پیوندی ناگسستنی با مسجد‌الحرام دارد و مهد تمدن‌های یهودیت، مسیحیت و اسلام بوده است.
وی با اشاره به این مطلب که هزار و ۴۰۰ سال است فلسطین در اختیار مسلمین است، گفت: از هزار و ۴۰۰ سال پیش که خلیفه دوم مسلمین این سرزمین را فتح کرد، مردم ادیان مختلف به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند، اما پس از اشغال این سرزمین توسط یهودیان ورق برگشت و شاهد قتل عام مردم توسط این رژیم جعلی بودیم.
کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین تصریح کرد: از دو بعد حقوقی – تاریخی می توان به مقوله فلسطین نگریست، و از این  بُعد تمام احرار عالم و انسان‌های آزاده از فلسطین حمایت می‌کنند، روز قدس هم که نماد مدنی و حمایت بین‌المللی از این مسئله است، مردم از آن حمایت می‌کنند و به مظلومیت انسانی و اخلاقی فلسطین ارج می‌نهند .
وی به ارتش رسانه‌ای غرب و جهان در مسکوت گذاشتن مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: اگر اطلاع‌رسانی دقیقی صورت گیرد و بتوانیم ناوگان خفقان‌زای استکبار جهانی را بشکنیم، طرفداران و حامیان مسئله فلسطین از کشورهای عربی – اسلامی به اروپا، آمریکا و حتی قاره سیاه کشیده می‌شوند، بنابراین ما باید بر مظلومیت و گسترش آن تأکید ویژه داشته باشیم.
سید افقهی با تاکید بر همگرایی کشورها برای کاستن از میزان مظلومیت مردم فلسطین تصریح کرد: امام خمینی (ره) مقوله کاربردی ،راهبردی و مهمی در این خصوص دارد که متأسفانه هنوز گام‌های نخست آن محقق نشده، آن هم این است که کشورهای عرب در ابتدا باید تکلیف خود را با حکام کشورشان مشخص کنند، چرا که این حاکمان در خصوص مسئله فلسطین سکوت اختیار کرده‌اند و اجازه نمی‌‌دهند مردم منطقه به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند.
وی ادامه داد: از جمله اینکه همین کشورها زمانی که روز قدس فرا می‌رسد منع قانونی را برای تظاهرات در این روز  فراهم کرده و مانع آن می‌شوند که ندای مظلومیت فلسطین به گوش جهانیان برسد.به دنبال این موضوع شاهد آن هستیم که  این حکام عربی با رژیم جعلی اسرائیل روابط حسنه‌ای را کلید می‌زنند و علیه جبهه مقاومت به صورت آشکار اعلام جنگ می‌کنند؛ عربستان هم با ۵۵ کشور ،ائتلاف عربی – اسلامی تشکیل می‌دهند و ایران ،حماس اخوان المسلمین و همه را تروریسم معرفی می‌کنند. لذا با چنین وضعی جهان عرب نمی‌تواند به کمک هم‌کیشان و هم‌دینان خود در کشور فلسطین بشتابد.
کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر نقش NGO ها گفت: در شرایطی که حکام بسیاری از ممالک همکاری نمی کنند ، مردم می توانند از از طریق NGOها به صورت مادی و معنوی به کمک مردم مظلوم فلسطین بشتابند اما این کمک‌ها باید روش‌مند و هدف‌مند باشد مانند ایران که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از فلسطین حمایت می‌کند.
سید افقهی با عنوان کردن ایران به عنوان اسوه حمایت از مقاومت خاطر نشان کرد:ایران از فلسطین حمایت رسانه‌ای، سیاسی و حتی تسهیلاتی می‌کند، لذا رهبران حماس به این مسئله اذعان می‌ کنند و  از ایران تشکر می‌کنند، حتی در جنگ ۲۲ روزه با اسرائیل موشک‌های ایرانی یاری‌بخش آن‌ها بود. لذا اما خوب است حکامی کشورهای معتدل‌تر نظیر یمن، الجزایر و امثال آن، جغرافیای مقاومت را گسترده‌تر کنند و در حمایت مردم مظلوم فلسطین بکوشند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.