امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75310
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 05 دی 1396 - 23:04 | | ارسال توسط :

شاخص‌های اخلاق مهدوی باید در فضای دانشگاه‌ها حاکم شود

رییس دانشگاه علوم و فنون مازندران گفت: دانشگاه مظهر توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی و مذهبی است و این دانشجویان هستند که استقلال کشور را رقم می‌زند بنابراین باید شاخص‌های اخلاق مهدوی در فضای دانشگاه‌ها حاکم شود.

به گزارش بابل نوین،  ایرج مهدوی رییس دانشگاه علوم و فنون مازندران در حاشیه مراسم سه‌شنبه‌های مهدوی و درگفت‌وگو با خیرنگار ما اظهار کرد: ما بسیار خوشحالیم که برنامه‌های فرهنگی و معرفتی مانند سه‌شنبه‌های مهدوی توسط دانشجویان برگزار می‌شود و این اقدام بسیار باارزش است.

وی افزود: به عقیده اقدامات فرهنگی که توسط دانشجویان انجام می‌شود همیشه ارزش و جایگاه بالایی دارند و در جامعه نیز اثرگذار خواهند بود و این اثرگذاری به علت قدرت تفکر، مطالعه و علم  دانشجویان به ویژه دانشجویان بسیجی است.

این مسئول ادامه داد: دانشجویان آینده‌ساز کشور هستند و با انجام اقداماتی نظیر سه‌شنبه‌های مهدوی در واقع برای آینده خود و کشور برنامه‌ریزی می‌کنند، خوشبختانه چنین برنامه‌هایی به علت اینکه با مسائل اعتقادی و دینی ما همسو است از نظر ما کاری ارزنده و  مثبت تلقی می‌شود و ما حتما برای تداوم این برنامه‌ها پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

رییس دانشگاه مازندران تصریح کرد: اخلاق مهدوی باید در فضای دانشگاه‌ها تقویت شود و این وظیفه همه ما مسئولان و دانشجویان است که در برای تحقق این مهم تلاش کنیم، اخلاق مهدوی باید در تمام مسائل علمی و مباحثی که به سازندگی هرچه بیشتر نظام اسلامی منجر خواهد شد جاری شود.

وی دانشگاه را مظهر توسعه هر کشوری دانست و یادآور شد: دانشگاه مظهر توسعه اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی و مذهبی است و این دانشجویان هستند که استقلال کشور را رقم می‌زند بنابراین باید شاخص‌های اخلاق مهدوی در فضای دانشگاه‌ها حاکم شود.

مهدوی با تبیین وظایف دانشجویان و مسئولان منتظر افزود: همه ما برای اینکه به معنی واقع کلمه منتظر امام عصر باشیم باید آمادگی خود را در بالاترین سطح نگاه داریم، همه ما منتظران باید در سطوح اخلاقی، علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بالاترین توان و آمادگی را کسب کنیم.

وی در پایان گفت: اگر دانشجو و دانشگاهیان الگوی درستی از یک منتظر ارائه دهند قطعا این در جامعه تسری پیدا می‌کند و فرهنگ انتظار در جامعه رشد خواهد یافت بنابراین اقدامات خودجوش دانشجویان در برگزاری مراسم‌‌های هفتگی سه‌شنبه‌های مهدوی نتایج امیدوارکننده‌ای را در جامعه به همراه خواهد داشت و ما حتما از گام‌های بعدی دانشجویان راسخ‌تر و مصمم‌تر حمایت خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.