امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58855
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 16 خرداد 1396 - 11:17 | | ارسال توسط :

«شاذلی» معاون اتحادیه قاریان مصر درگذشت

فرج‌الله شاذلی، قاری برجسته مصری و از داوران بین‌المللی مسابقات قرآن و معاون اتحادیه قاریان مصر درگذشت.

به گزارش بابل نوین، شیخ فرج الله شاذلی، قاری برجسته و به‌نام و معاون اتحادیه قاریان مصر، روز گذشته دوشنبه، ۱۵ خرداد درگذشت.

وی متولد ۱۹۴۸ میلادی بود و به تازگی(۵ روز پیش) از سفر اتریش به مصر بازگشته بود که در روستای آرمانیا از توابع بحیره مصر دعوت حق را لبیک گفت.
فرج‌الله شاذلی از داوران بین‌المللی مسابقات قرآن، قاریان مطرح رادیو و تلویزیون مصر و دبیرکل اتحادیه قاریان این کشور بود؛ وی در بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در کشورمان برگزار شده است، از جمله مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به‌عنوان داور حضور داشته و در محافل قرآنی شهرهای مختلف ایران به تلاوت قرآن پرداخته بود.

گفتنی است، سال ۱۳۹۳ ه. ش، گروهی سلفی موسوم به «ائتلاف نوادگان صحابه و اهل بیت»، ویدئوهایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که در آن تعدادی از قاریان مصری از جمله فرج‌الله شاذلی، متولی عبدالعال و شیخ راغب مصطفی غلوش به سبک شیعیان اذان گفته‌اند.
نشر این ویدیوها در محافل قرآنی مصر جنجال برانگیز بود و سبب شد که شیخ محمد طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان مصر از احمد الطیب، شیخ الازهر و محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور ممانعت از سفر علمای الازهر و قاریان مصری به ایران و عراق را خواستار شود.
عباس شومان، معاون شیخ الازهر نیز محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال کرد که شامل محرومیت تلاوت این گروه از قاریان در مسجد جامع الازهر، محرومیت آنان از داوری در مسابقات قرآن و آزمون‌های مرکز اسلامی الازهر و همچنین اعزام به خارج از مصر بود.
پیکر مرحوم شاذلی امروز تشییع می‌شود./ص
ایکنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.