امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69016
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 09 آبان 1396 - 18:25 | | ارسال توسط :

شرکتهای دانش‌بنیان حوزه چاپ حمایت می‌شوند

دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی امضاء کردند.

به گزارش بابل نوین،توسعه شرکتهای دانش‌بنیان در حوزه چاپ و استقرار آنها در مرکز رشد فناوری دانشگاه امیرکبیر با همکاری انجمن چاپ، همکاری در زمینه بومی‌سازی این صنعت “های تکنولوژی” توسعه سیستمهای مدیریت و فرآیند برندسازی و تدوین سند جامع چاپ براساس نقشه جامع علمی کشور و ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی با گرایش چاپ از محورهای اساسی همکاری دانشگاه امیرکبیر و انجمن علمی فناوری چاپ ایران است.

مرتضی ابراهیمی؛ معاون پژوهشی دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیربا اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین یک دانشگاه مادر مثل امیرکبیر و یک تشکل علمی فعال در عرصه صنعت چاپ یک گام مهم برای توسعه صنعت چاپ در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین کارآفرینی است، گفت: خوشحالیم که تشکلها و بخش خصوصی در کنار دانشگاه برای توسعه کشور و ارتباط دانشگاه و صنعت نهایت همت خود را به‌کار گرفتند.

محمد بیطرفان؛ رئیس انجمن علمی فناوری چاپ هم با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه آن را گامی ارزشمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتباط یک دانشگاه صنعتی طراز اول و مطرح جهانی با صنعت راهبردی چاپ عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت چاپ یکی از صنایع مهم دنیاست و باید علوم و فناوری این صنعت با همکاری دانشگاه‌ها و بخش صنعت در کشور بومی شود.

وی راه‌اندازی انستیتو تخصصی چاپ را یکی از اهداف بلند انجمن در همکاری با دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد و گفت: این انستیتو زمینه‌ساز تربیت سرمایه‌های انسانی ارزشمندی خواهد شد که جهش علمی و مدیریتی را رقم خواهد زد و قادر خواهد بود بسیاری از خلأهای موجود در این صنعت را برطرف و کشورمان را با سرعت تحولات تکنولوژیکی در این صنعت همراه کند.

بیطرفان یکی از برکات این تفاهم‌نامه را همکاری دو طرف برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در صنعت چاپ و ورود فارغ‌التحصیلان به این بخش اشتغالزا عنوان کرد و در عین حال یادآور شد: با وجود همه ظرفیتها و توانمندیهای صنعت چاپ کشورمان و علی‌رغم توجه جهانی به این صنعت راهبردی، دانشگاه‌ها، متولیان و ذی‌نفعان این صنعت طی دهه‌های گذشته به‌طور کامل از توسعه همه جانبه این صنعت علی‌الخصوص علمی، آموزشی و پژوهشی به‌طور کامل غافل هستند.

غلامرضا شجاع؛ نماینده تشکلهای صنعت چاپ کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه امضای این تفاهم‌نامه یک حرکت میمون برای بدنه صنعت چاپ و مسیر ورود دانش و فناوری به بخش صنعت چاپ است، گفت: صنعت چاپ نیازمند همکاریهای بیشتر دانشگاه و صنعت و حمایت همه‌جانبه دست اندرکاران این صنعت است.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.