امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77273
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 02 بهمن 1396 - 13:27 | | ارسال توسط :

شعر در مازندران جایگاه مناسبی ندارد/ از هزینه های سنگین چاپ تا غم نان!

شاعر و نویسنده مازندرانی گفت: شعر در جامعه ایران به ویژه در استان مازندران جایگاه مناسبی ندارد.

به گزارش بابل نوین، مجتبی یاوری در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: امروزه شعر در جامعه ایران به ویژه در استان مازندران جایگاه مناسبی ندارد و به شاعران هیچ توجهی نمی شود.

وی تصریح کرد: نبود هیچ گونه نظارت کارشناسانه و فیلتری برای جداسازی اشعار فاخر از اشعار سخیف منجر به خلق آثار بی کیفیت از لحاظ ادبی شده است.

این شاعر و نویسنده مازندرانی یادآور شد: تنها فیلتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عدم سیاسی بودن اشعار است و توجهی به موضوعات دیگر ادبیات امروز ایران ندارد.

یاوری خاطرنشان کرد: شاعران درگیر مشکلات فراوانی هستند، متاسفانه شعر و نویسندگی در کشور به عنوان یک شغل محسوب نمی شود و شاعران در غم نان می سازند و می سوزند.

وی افزود: به دلیل عدم درآمد کافی یک نویسنده یا شاعر مجبور است برای امرار معاش به کارهای غیرهنری بپردازد و این مسئله او را از دنیای نوشتن دور می کند.

این شاعر و نویسنده مازندرانی هزینه بالای چاپ را مهم‌ترین مشکل نویسندگان دانست و افزود: بالا بودن قیمت کتاب بر اساس نرخ کاغذ و شرایط مالی باعث شده که مردم کمتر کتاب بخرند.

وی گفت: اگر مردم کتاب نخرند شاعر و نویسنده نیز بیکار می ماند چرا که پس از نشر به دلیل عدم استقبال مردم نمی تواند کتاب ها را به فروش برساند.

یاوری تصریح کرد: در زمینه کتاب و کتابخوانی و توجه به شاعران و نویسندگان در جامعه بی توجهی بسیاری شده است اما رسانه به ویژه رسانه ملی می تواند نقش موثری در علاقه مندی مردم به کتاب و کتابخوانی ایفا کند و چه بسا با رونق کتابخوانی چرخ لنگ اقتصاد شاعران و نویسندگان نیز به چرخش درآید.

به گزارش ایسنا مازندران، مجتبی یاوری راد شاعر و نویسنده فریدونکناری، از سال ۷۳ وارد دنیای شعر و ادبیات شد.

وی اکنون دبیر انجمن شعر شهرستان فریدونکنار است و دو مجموعه شعر “راوی” و” جار” از مهم‌ترین آثار این شاعر مازندرانی است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.