امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 49113
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, مذهبی تاریخ انتشار : 30 بهمن 1395 - 21:56 | | ارسال توسط :

شهدا سرمایه‌های بزرگ معنوی بابل هستند/ توجه به سبک زندگی شهدا نیاز امروز جامعه ما است

امام‌جمعه بابل گفت: نوع اقشاری که در جبهه‌های حق علیه باطل از این دیار شرکت کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر است، شهدا سرمایه‌های بزرگ معنوی بابل محسوب می‌شوند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در مراسم یادواره ۱۷۴۴ شهید این شهرستان که با محوریت ۹۰ شهید روحانی در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد:  شهدا سرمایه‌های بزرگ ملت ما هستند و باید قدردان این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها باشیم، امنیت و اقتدار امروز ما مرهون خون شهدا است.

وی افزود: امروز در مراسم یادواره شهدای شهرستان بابل شاهد کم سابقه‌ترین جمعیت شرکت‌کننده در این محافل هستیم که باید از مردم فهیم و انقلابی این شهر تشکر کرد.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: این شهرستان دارای بیشترین تعداد شهدا در استان‌های شمالی کشور است و ۱۷۴۴ شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که در این بین بیش از ۹۰ شهید شهرستان بابل از بین شهدای روحانی و طلبه هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نوع اقشاری که در جبهه‌های حق علیه باطل از این دیار شرکت کردند و در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور جدی داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر هستند، این‌ها سرمایه‌های بزرگ معنوی این شهرستان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام روحانی فرهنگ شهادت را عجین با مردم ولایتمدار بابل دانست و گفت: مردم بابل همواره پیشگام در راه دفاع از اسلام و انقلاب بودند، بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب همچنان از شهادت استقبال می‌کنند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که وظیفه ما حفاظت از این سرمایه و جلوه‌های بزرگ آن است، افزود: امروز جوانان و نسل‌های جوان انقلاب، مشتاقانه ادامه‌دهنده مسیر شهدا و انقلاب اسلامی هستند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت از نخستین روزهای جرقه انقلاب تا روزهای سخت دفاع مقدس همواره به ندای امام راحل لبیک گفت و هم دعوت‌کننده مردم در این مسیر و هم پیشتاز در این عرصه بود.

وی تاکید کرد: روحانیت در عرصه تبلیغ و رزم در دفاع مقدس حضوری فعال و مشتاقانه داشت، بر این اساس در میان اقشار مختلف جامعه روحانیت بیشترین شهید را به انقلاب و اسلام تقدیم کرد.

روحانی توجه به سبک زندگی شهدا را نیاز امروز جامعه ما دانست و گفت: یکی از کارکردهای یادواره های شهدا، توجه به سبک زندگی آنان و نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه است.

وی افزود: نشستن غبار فراموشی از ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس بر بخشی از آحاد جامعه را نکته قابل تامل است و یادواره‌های شهدا برای تقدیر از شهدا و هم تجدید بیعت با آن‌ها است تا غفلت جامعه از مساله شهادت کم‌تر نشود.

امام‌جمعه بابل با اشاره به حضور جوانان نسل‌های جدید جامعه برای حضور در سنگر جهاد و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، تاکید کرد: شهدای مدافع حرم از رویش‌های انقلاب هستند و ما را به ادامه مسیر دفاع مقدس امیدوار می‌کند.

وی در پایان گفت: تعداد شهدای روحانی شهرستان بابل را در قیاس با دیگر مناطق، کم‌نظیر است و جمع تعداد شهدای روحانی چند استان کشور به تعداد شهدای روحانی شهرستان بابل نمی‌رسد، این نشان‌دهنده جایگاه و نقش روحانیت در این شهرستان در هدایت گری جریان انقلاب است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.