امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60637
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی تاریخ انتشار : 12 تیر 1396 - 14:11 | | ارسال توسط :

شهروندان با دوری از محل حادثه آتش‌نشانی را در انجام صحیح عملیات کمک کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بابل گفت: در مواقع بروز حادثه به نیروهای امدادی بخصوص آتش‌نشانی باید اطمینان کرده و با دوری از محل حادثه و خودداری از گرفتن عکس و فیلم، نیروها را در انجام صحیح عملیات یاری کنند.


به گزارش بابل نوین، سیدقاسم دابوئیان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بابل ضمن اشاره به حادثه آتش‌سوزی در کشور پاکستان اظهار کرد: هفته گذشته در پاکستان تانکر بنزین دچار آتش‌سوزی و انفجار گردید که بر اثر این حادثه ۱۲۰ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند، نزدیک به ۴۰ موتورسیکلت و هشت خودرو که به محل آمده بودند در این آتش سوختند، بسیاری از اجساد قابل شناسایی نبودند و باید با آزمایش DNA شناسایی شوند.

وی افزود: باتوجه به اهمیت این موضوع و امکان وقوع این نوع حوادث در میهن عزیزمان لازم است به تحلیل این حادثه بپردازیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بابل ادامه داد: واژگون شدن یک تریلی تانکر حامل ۲۵ هزار لیتر بنزین در ایالت پنجاب پاکستان، باعث جاری شدن بنزین روی زمین شد و تعداد زیادی از رهگذران برای جمع کردن بنزین، بی‌پروا در محل حادثه تجمع و با هر وسیله‌ای که در اختیار داشتند شروع به جمع کردن بنزین کردند.

این مقام مسئول تجمع مردم در حوادث را اشتباهی بزرگ برشمرد و تصریح کرد: حضور اشتباه و تجمع مردم کافی بود تا وجود تنها یک سیگار روشن و یا هر نوع جرقه کوچکی حاصل از اصطکاک جان ده‌ها نفر را به خطر بیندازد و یک فاجعه را به‌بار آورد.

دابوئیان خاطرنشان کرد: حضور و دخالت مردم از مشکلات آتش‌نشانان در انجام ماموریت‌هاست زیرا به دلیل عدم مهارت و تجربه، تنها بر خواسته‌های غیراصولی خود پافشاری می‌کنند که این اقدامات گاهی به خسارت‌های جانی و مالی می‌انجامد.

وی افزود: از اقدامات اشتباه مردم در هنگام بروز حادثه می‌توان به مواردی چون برگرداندن خودروهای واژگون شده، بیرون کشیدن مصدومین که می‌توان به قطع نخاع شدن و حتی مرگ منجرب شود و نزدیک شدن به آتش‌سوزی اشاره کرد.

مدیرعامل آتش‌نشانی بابل در پایان با درخواست یاری از شهروندان گفت: عاجزانه از همه هموطنان بخصوص همشهریان عزیز استدعا داریم تا در مواقع بروز حادثه به نیروهای امدادی به‌خصوص آتش‌نشانی اطمینان کرده و با دوری از محل حادثه و خودداری از گرفتن عکس و فیلم، نیروهای عملیاتی را در انجام صحیح عملیات یاری کنند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.