امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50817
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 16 اسفند 1395 - 17:47 | | ارسال توسط :

شکار در ایران ممنوع است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه مجوز شکار در موارد خیلی خاص برای پرندگان بود، گفت: شکار در ایران ممنوع است.

به گزارش بابل نوین، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: مجوز شکار در موارد خیلی خاص برای پرندگان بود که آن هم امسال به دلیل آنفولانزای فوق حاد ممنوع شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از دو سال قبل برنامه های مطالعاتی مربوط به گونه های حیات وحش تکمیل شده است، افزود : تاکنون از هفت برنامه حفاظتی گونه های حیات وحش رونمایی شده که در این برنامه ها اطلس ها و گزارش‌های کاملی از وضعیت حیات وحش و گونه های مختلف پرندگان، پستانداران و خزندگان مشخص شده است.
ابتکار گفت: این تحقیقات و مطالعات با دقت و کیفیت بالایی با همکاری محققان داخلی و بین المللی انجام شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این برنامه ها به استان‌های مختلف ابلاغ شده است، تصریح کرد: برای اولین بار در استان‌ها برنامه مدیریت حفاظت از گونه‌های جانوری اجرا شود.
وی از خرس قهوه ای، خرس سیاه، یوزپلنگ، پلنگ، گوزن زرد و بعضی از پرندگان به عنوان گونه‌های جانوری با ارزش کشور که در معرض انقراض هستند یاد کرد و افزود :با برنامه های حفاظتی که برای هر استان تعریف شده است، امیدورایم با مشارکت مردم حفاظت از این گونه های نادر جانوری افزایش یابد. /ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.