امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56480
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1396 - 9:51 | | ارسال توسط :

«صدای درخت‌ها» در نمایشگاه به گوش می‌‌رسد

مجموعه شعر «صدای درخت‌ها» سروده‌ حسین عبدی است كه به‌زودی توسط سوره مهر در نمایشگاه كتاب منتشر می‌شود.

به گزارش بابل نوین، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عبدی درباره این اثر اظهار داشت: این مجموعه که با قریب به   ۶۰ شعر همراه است، از سال ۷۶ تا ۹۱ سروده شده‌اند که اغلب با موضوعات آیینی، انقلاب و دفاع مقدس و اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: شعرها بیشتر در قالب کلاسیک و در غزل، مثنوی و رباعی گفته شده‌اند. این اثر در واقع دومین مجموعه شعر من بعد از کتاب شعر «صدای بومی یک مرد» است که هر دو آنها برای گروه سنی بزرگسالان سروده شده اند که به نظرم این مجموعه اخیر «صدای بوم یک مرد» دارای پختگی است؛ زیرا در «صدای بوم یک مرد» که سروده‌های من در سال های ۶۵-۷۲ است بیشتر شعرها تحت تاثیر هیجانات دوران جوانی بوده‌اند.

عبدی درباره عنوان کتاب گفت: عنوان «صدای درخت‌ها» برگرفته از یکی از غزلیات این کتاب است که باید بگوییم عصاره‌ تمام آن چیزی است که در این اثر مدنظرم بوده است. این غزل دارای مضمون خداجویی و توحیدی است.

این شاعر همچنین به تفاوت‌های شعر کودک و بزرگ‌سال اشاره داشت و گفت: از آنجایی که من در حوزه شعر کودک و نوجوان نیز فعال هستم، احساس می‌‌کنم شعر کودک بسیار دشوارتر است؛ زیرا علاوه بر اینکه شعر کودک باید تمام ویژگی‌ها و معیارهای شعری را داشته باشد با معضلاتی چون دایره واژگان محدود، شناخت دنیای کودک و نوجوان و … همراه است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.