امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75318
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 05 دی 1396 - 22:34 | | ارسال توسط :

صدور مجوزهای ساخت و ساز با رعایت مولفه‌های مربوط به زلزله

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در این دوره صدور مجوزها برای ساخت و سازها براساس رعایت مولفه‌های مربوط به زلزله خواهد بود.

به گزارش بابل نوین، پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان سی‌وسومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی شهرداری تهران باید پروژه‌هایی که برای شهر تعریف می‌شود براساس اولویت‌ها باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی در سال‌های گذشته برخی از پروژه‌ها متوقف شده و گره‌های شهری را به وجود آورده است که به همین جهت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اتمام این پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به شرایطی که وجود دارد و محدودیت‌های مالی که در شهرداری است، قاعدتا پروژه‌های اولویت‌دار مدنظر معاونت فنی شهرداری خواهد بود به طوری که تعدادی از این پروژه‌ها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حناچی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد در بودجه ۹۷ شهرداری تهران مجوزهای لازم را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دریافت کنیم و امیدواریم شورای شهر تهران در این زمینه همکاری لازم را با مجموعه شهرداری داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع زلزله در کشور گفت: زلزله یک تهدید برای همه کشورهاست و هیچ جای کشور نیست که در خطر زلزله نباشد به طوری که در سال‌های گذشته ما شاهد زلزله‌های بم، ورزقان، طبس و زلزله اخیر در کرمانشاه بوده‌ایم و خسارت‌های مالی زیادی در پی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: زلزله یک واقعیت عمومی است و ما می‌توانیم آن را از تهدید به یک فرصت تبدیل کنیم که البته در این زمینه باید آموزش‌های لازم ارائه شود.

حناچی ادامه داد: قاعدتا اگر تمهیدات لازم در مقابل زلزله پیش‌بینی شود خسارت‌های کمتری به بار خواهد آورد و به همین جهت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در این دوره تاکید ویژه‌ای بر رعایت مولفه‌های مربوط به زلزله در ساخت و سازها است.

وی به دو پروژه بزرگراه شوشتری و خرازی اشاره کرد و گفت: قطعا این دو پروژه باید پیوست‌های محیط زیستی را داشته باشد چراکه پروژه شهید شوشتری از کمربندی تهران عبور می‌کند و به همین جهت معاونت فنی و عمرانی اجرای این پروژه را منوط به داشتن پیوست محیط زیست خواهد کرد و در نهایت این پروژه با داشتن چنین پیوستی ادامه خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.