امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 93014
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 07 مهر 1402 - 18:33 | | ارسال توسط :
دکتر وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:

ضرورت راهبردی اقتصاد دریامحور برای توسعه مازندران

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: مازندران با دارا بودن حدود ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور، با سیاستگذاری مناسب می‌تواند سهم مهمی در تقویت اقتصاد دریا محور داشته باشد.
ضرورت راهبردی اقتصاد دریامحور برای توسعه مازندران

به گزارش سایت خبری تحلیلی بابل نوین، دکتر وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد: اقتصاد دریا محور در ادبیات اقتصادی بر بهره‌برداری مستمر و پایدار از کلیه ظرفیت‌ها و منابع آبی یک کشور برای پیشرفت اقتصادی، ایجاد و رونق اشتغال و نیز افزایش تولید ناخالص داخلی تأکید دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن حدود ۴۰ درصد از مرزهای کشور در نوار ساحلی شمالی و جنوبی لیکن حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی خود را از دریا تأمین می‌کند که این با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود، بسیار اندک است.

این مسئول برجسته بسیج اساتید کشور ادامه داد: مازندران با دارا بودن حدود ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور، با سیاستگذاری مناسب می‌تواند سهم مهمی در تقویت اقتصاد دریا محور از طریق زیست بوم اشتغال ساحل، شیلات، گردشگری دریایی، حمل و نقل دریایی، آبزی‌پروری و… داشته باشد.

دکتر آرایی تصریح کرد: چنانچه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مازندران تا پایان سال ۱۴۰۸ می بایست به افزایش تجارت و صادرات پنج میلیارد دلار در سال برسد، مسیری جز تقویت زیرساخت‌های موردنیاز برای تحقق اقتصاد دریامحور نخواهیم داشت.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پایان با اشاره به اعلام استاندار محترم مازندران در خردادماه سال جاری مبنی بر استقرار دبیرخانه طرح اقتصاد دریامحور استان‌های شمالی در مازندران گفت: لازم است با یک برنامه‌ریزی عملیاتی و با هم‌افزا کردن کلیه نهادهای ذیربط، از این فرصت بی‌نظیر برای شکوفایی اقتصاد دریایی استان مبتنی بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور استفاده بهینه صورت گیرد‌.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.