امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73775
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 21 آذر 1396 - 11:56 | | ارسال توسط :

ضرورت ساخت ایستگاه های هواشناسی در شهرهای مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران از ضرورت ساخت ایستگاه جدید هواشناسی در نقاط شهری استان خبرداد و گفت: ایستگاه های فعلی دمای هوای شهرها را به درستی نشان نمی دهد.

به گزارش بابل نوین، محمدرضا رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مکان هواشناسی آمل در مکان خوبی قرار ندارد و ثبت اطلاعات هواشناسی به درستی صورت نمی گیرد، اظهار کرد: برای ساخت مکان جدید نیاز به زمینی وجود دارد که در صورت تامین ۱۵۰ میلیون تومان برای راه اندازی آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی در شهر رینه با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی احداث می شود، بیان کرد: وجود ایستگاه در ارتفاعات می تواند زمینه های خوبی برای دریافت اطلاعات هواشناسی باشد.

رضوی با بیان اینکه مکان ایستگاه هواشناسی آمل در نقطه ای واقع شده است که دمای هوای شهر آمل را به درستی نشان نمی دهد، عنوان کرد: دهنه های هواشناسی در این منطقه متفاوت است و موجب می شود که بارش ها به درستی در شهر آمل پایش نشود.

وی با تاکید بر اینکه باد در شهر آمل بیشتر و گرما کمتر است اما در مکان هواشناسی فعلی این اندازه تفاوت دارد، گفت: در سال گذشته در شهر آمل بارش برف ۶۷ سانتی متر بود اما ایستگاه ۱۳ سانتی متر را نشان می دهد، باران باران در روزهای گذشته در شهر آمل ۶۰میلی متر بود اما ایستگاه ۱۴ میلی متر را نشان می داد، از این رو ضرورت دارد ایستگاه هواشناسی در شهر آمل راه اندازی شود.

رضوی با بیان اینکه، راه اندازی ایستگاه های هواشناسی در نقاط شهری مازندران نیز در دستور کار قرار دارد؛ عنوان کرد: این ایستگاه ها با همکاری شهرداری ها و تهیه زمین از سوی آنها راه اندازی می شود و دیجیتال بوده و نیازی به نیروی انسانی ندارد./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.