امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60932
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - 13:41 | | ارسال توسط :

ضعف حمایتی دولت‌ها در توسعه احزاب/ دولت باید به احزاب بودجه اختصاص دهد

به گزارش بابل نوین،سیدمحمد حائری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملیدرباره انتقاد برخی از اصلاح طلبان مبنی بر عدم حمایت دولت نسبت به احزاب اظهار داشت: احزاب در قانون اساسی جایگاهی ویژه دارند، فارغ از بحث انتخابات اگر احزاب به معنای واقعی کلمه در کشور شکل بگیرند و دولت هم برای یک رقابت سازنده به […]

به گزارش بابل نوین،سیدمحمد حائری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملیدرباره انتقاد برخی از اصلاح طلبان مبنی بر عدم حمایت دولت نسبت به احزاب اظهار داشت: احزاب در قانون اساسی جایگاهی ویژه دارند، فارغ از بحث انتخابات اگر احزاب به معنای واقعی کلمه در کشور شکل بگیرند و دولت هم برای یک رقابت سازنده به آنها کمک کند آن وقت کل کشور از این وضعیت نفع خواهند برد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه احزاب فراگیر به معنای واقعی در کشور وجود نداشته‌اند، تأکید کرد: برای توسعه احزاب حمایت‌های جدی صورت نگرفته است و اگر چه در قالب شعار گفته می‌شود که از احزاب حمایت می‌کنیم ولی در قالب عمل هیچ حمایتی از احزاب نشده است.

وی با اشاره به اینکه فقط در اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی بود که خیلی گسترش یافته بود و آماده یک جهش بود، یادآور شد: به تدریج فعالیت این حزب هم متوقف شد، اما اکنون اگر بر اساس مُر قانون عمل شود، می‌توان برای احزاب جایگاهی خاصی در نظر گرفت تا شاهد توسعه آنها باشیم.

حائری با تأکید بر اینکه نگاه توسعه‌ای به احزاب باید فراگیر و برای همه زمان‌ها باشد، اظهار داشت:‌ توجه به احزاب نباید مختص به زمان انتخابات باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد:‌ چون احزاب رقیبی برای دولت‌ها هستند عمده دولت‌ها حاضر به پذیرش احزاب نیستند چون معمولا احزاب منتقد هستند و قصد جایگزینی به جای دولت را دارند، از این رو رقیبی جدی برای دولت‌ها به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید علاوه بر ایجاد زمینه‌های فعالیت سیاسی و داشتن روزنامه، در قالب بودجه سنواتی هم از احزاب حمایت کنند، تأکید کرد:‌ حمایت دولت از احزاب برای تأمین منافع ملی است زیرا با شکل گیری احزاب می‌توانند برای یک رقابت سالم و سازنده در مسائل سیاسی و اساسی کشور اثرگذار باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان خاطرنشان کرد: سیاسیون و سه قوه باید در نهادینه کردن احزاب نقش تأثیرگذار داشته باشند تا رقابت سالم در کشور ایجاد شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.