امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80890
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 11 فروردین 1397 - 16:07 | | ارسال توسط :

طرح بهزیستی برای کاهش طلاق

«طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق» سازمان بهزیستی برای گروه هدف زوج‌های متقاضی طلاق که به یکی از مراکز کاهش طلاق، دادگستری، مداخله در بحران فردی ، خانوادگی و اجتماعی که یا به صورت خود معرف و یا معرفی از دیگر سازمانها و بخش ها مراجعه کرده باشند،اجرا می‌شود.

به گزارش بابل نوین، «طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق» برای گروه هدف زوج‌های متقاضی طلاق که به یکی از مراکز کاهش طلاق، دادگستری، مداخله در بحران فردی ، خانوادگی و اجتماعی که یا به صورت خود معرف و یا معرفی از دیگر سازمانها و بخش ها مراجعه کرده باشند با هدف سعی در حفظ وتحکیم کیان خانواده، کاهش وقوع طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق اجرایی می‌شود.

از دیگر اهداف این طرح سازمان بهزیستی،  شناخت عوامل موثر بر وقوع طلاق به منظور برنامه‌ریزی در جهت آگاه‌سازی جامعه، شناسایی و حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، کاهش تنش‌ها و استرس‌های پس از طلاق به منظور متعادل کردن شرایط عاطفی – روانی پس از طلاق، بالا بردن آگاهی‌های زوجین درباره نحوه برخورد صحیح با فرزندان پس از طلاق و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای تنظیم روابط صحیح فرزندان و والدین و تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق است.

همچنین کمک به قضات دادگاه‌های خانواده جهت اتخاذ تصمیم مناسب و صدور حکم لازم و تعیین صلاحیت والدین برای سرپرستی فرزندان در مواردی که طلاق آخرین راه است، از دیگر اهداف این طرح سازمان بهزیستی است.

متقاضیان طلاق به شکل خود معرف از طریق دادگستری‌ها، مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، خدمات اجتماعی سیار و یا سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی اعم از دولتی و غیر دولتی  به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

خدمات ارائه شده به این افراد، مددکاری اجتماعی، روان شناسی ، روان پزشکی ، حقوقی و …است./م

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.