امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75281
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 05 دی 1396 - 12:11 | | ارسال توسط :

طرح جراحی چشم معلولان در بابل اجرا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از آغاز طرح جراحی چشم معلولان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بابل نوین، محمود صادقی رییس بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل درگفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح جراحی چشم معلولان جسمی و ذهنی در بیمارستان میناگر بابل کلید خورد.

وی افزود: هدف از ارائه خدمات پزشکی به جامعه معلولان جسمی و ذهنی به دلیل امکان بیشتر زمینه بروز بیماری و مشکلات چشمی در آنها بیش از دیگر افراد جامعه است.

این مسئول ادامه داد: درمان بیمارانی را که قادر به دریافت اقدامات چشم‌پزشکی به شکل معمول نبودند و برای انجام معالجات در گذشته به شهرهای مانند تهران مراجعه می‌کردند، می‌توان از مزایای انجام این طرح برای معلولان عزیز بابلی برشمرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: اجرای طرح نظام سلامت در راستای ارائه خدمات بهینه درمانی در تمام سطوح به ویژه به اقشار آسیب‌پذیر است و ارائه خدمات چشم‌پزشکی به افراد معلول گام موثر دیگری در توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه را رقم می‌زند، افزایش رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان در راستای طرح تحول نظام سلامت از دیگر اهداف راه‌اندازی این طرح است.

وی افزود: کودکان و بزرگسالان معلول جسمی و ذهنی قادر هستند از خدمات رایگان این طرح استفاده کنند همان‌گونه که در سال‌های گذشته خدمات رایگان جراحی دندان‌پزشکی به معلولان دو مرکز نوشیروانی بابل و شفیع‌زاده در این مرکز به صورت رایگان در حال انجام است و تاکنون حدود ۲۵۰ معلول از این خدمات استفاده کردند، این افراد برای اقدامات ساده دندان‌پزشکی باید مورد بی‌هوشی سطحی یا عمیق بسته به نوع اقدامات دندان‌پزشکی قرار گیرند.

صادقی در پایان گفت: با توجه به نگاه مشوقانه دکتر ربیعی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل به این نوع طرح‌ها امروز این افتخار را داریم که علاوه بر ارائه خدمات دندان‌پزشکی برای اولین بار در این مرکز شاهد ارائه خدمات ویزیت و جراحی چشم پزشکی نیز به معلولین عزیز هستیم همچنین جا دارد از زحمات مهسا خاکباز جهت ویزیت رایگان چشم این افراد در مرکز نوشیروانی و انجام اولین جراحی چشم این عزیزان تشکر کنیم و  دعوت خود از دیگر پزشکان برای شرکت در این طرح را اعلام می‌کنم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.