امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74418
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 26 آذر 1396 - 17:24 | | ارسال توسط :

طلاب، رسالتی پیغمبرگونه دارند

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه خداوند پیغمبران را فرستاد که امت‌ها را از تاریکیِ جهل به نور علم هدایت کند، خطاب به طلاب گفت: شما هرکدام پیغام‌آوری هستید که ملتِ خود را به نور بکشانید. آیت‌الله علوی گرگانی روز یکشنبه (۲۶ آذر) در دیدار جمعی از طلاب جامعه المصطفی با […]

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه خداوند پیغمبران را فرستاد که امت‌ها را از تاریکیِ جهل به نور علم هدایت کند، خطاب به طلاب گفت: شما هرکدام پیغام‌آوری هستید که ملتِ خود را به نور بکشانید.

آیت‌الله علوی گرگانی روز یکشنبه (۲۶ آذر) در دیدار جمعی از طلاب جامعه المصطفی با ملیت‌های مختلف عنوان کرد: شنیدن سخن بر دو نوع است؛ برخی فقط صدایی به گوش‌شان می‌رسد، اما چیزی بر دل این دسته ثبت نمی‌شود، اما بعضی نه تنها سخن را می‌شنوند، بلکه بر دل ثبت می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند متعال این دو مرحله را در قرآن کریم بیان فرموده ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید این قرآن تذکر است برای کسی که قلب داشته باشد؛ از آنجا که قلب را همه دارند، مشخص است اینکه خداوند رحیم می‌فرماید قلبِ گوشتی نیست، بلکه قلب حواس است، یعنی کسی که حضور و توجه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۵ سوره ابراهیم اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید ما پیغمبر خود موسی را همراه با آیات فرستادیم، این آیات که پروردگار ذکر می‌کند برای موسی نبوده است، چراکه او خود با خداوند صحبت می‌کرده و نیازی به آیات نداشته است؛ بنابراین آیات برای دعوت و هدایت ملت موسی بوده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه نکات فراوانی در این آیه نهفته است، افزود: خداوند متعال به موسی می‌فرماید ملت خود را از ظلمات بیرون ببر؛ پس اگر دین نداشته باشیم در تاریکی هستیم؛ بنابراین ندانستن و جهل ظلمت و علم نور است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خداوند پیغمبران را فرستاد که امت‌ها را از تاریکی جهل به نور علم هدایت کنند، خطاب به طلاب اضافه کرد: عمر در حال گذر است و باید قدر لحظات را دانست، در تحصیل علم کوشا باشید که خوشبخت کسی است که خداوند نور علم را در دل او قرار دهد.

وی خطاب به طلاب عنوان کرد: شما طلاب نیز به قم آمده‌اید تا با تحصیل علم و کسب کمالات بعد از بازگشت ملت خود را از تاریکی ها نجات دهید؛ شما هرکدام پیغام‌آوری هستید که ملت خود را به نور بکشانید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.