امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60498
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 08 تیر 1396 - 20:03 | | ارسال توسط :

طی یک مصوبه در مجلس، دیگر قوا را باید نسبت به پیگیری اظهارات مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها ملزم کنیم

به گزارش بابل نوین،“مسعود گودرزی” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر حمایت‌های مالی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اظهارات تایرون در حقیقت جسارت به یک نظام سیاسی مستقر بوده و دخالت در امور ملت‌ ما محسوب می‌شود. نماینده […]

به گزارش بابل نوین،“مسعود گودرزی” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر حمایت‌های مالی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اظهارات تایرون در حقیقت جسارت به یک نظام سیاسی مستقر بوده و دخالت در امور ملت‌ ما محسوب می‌شود.

نماینده مردم نماینده مردم ممسنی و رستم تصریح کرد: منظور آنها از مخالفان کشورمان در حقیقت اشخاص ستون پنجمشان است که مبانی و نگاهشان در تعارض با انقلاب بوده است یا حتی این مخالفان می‌توانند گروهک منافقین و عناصر خودفروخته‌ای باشند که امروز خارج از ایران خیمه‌هایشان را در اردوگاه دشمن علیه اقتدار و استقلال کشورمان برپا کرده‌اند.

وی ادامه داد: اظهارات برخی سیاستمداران آمریکایی درباره اعلام حمایت از افرادی در داخل و خارج کشورمان همان افرادی است که با آنها در یک خط فکری به سرمی‌برند البته عده‌ای هم در درون ایران ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضع‌گیری‌ها و مشی این افراد مقوم برنامه‌های دشمنان ایران است، بیان داشت: آمریکایی‌ها تور را به صورت گسترده‌ می‌اندازند تا ببینند چه میزان می‌توانند مانع انسجام و اقتدار ملت ایران شوند.

نماینده مردم ممسنی و رستم با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها غلط کردند که این‌گونه اظهارات مداخله‌جویانه علیه منافع ایران اعلام می‌کنند، اظهار داشت: آنها حق ندارند در رابطه با کشورمان این گونه اظهارنظر و تصمیم‌گیری کنند، در حقیقت آنها با این سخنان خود اعتراف به سرقت و تضییع حقوق ملت ایران طی این سال‌ها کرده‌اند،آمریکایی‌ها در جایگاهی نیستند که بخواهند برای حقوق مردم ایران تصمیم‌گیری کنند.

وی تصریح کرد: اظهارات عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واقع دنباله همان یاوه‌‌گویی‌های گذشته آنها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و هنوز هم بعد از گذشت حدود چهل سال دشمنی‌شان با ما کم نشده و تغییر ماهیت نداده‌اند.

گودرزی با اشاره به تدبیر جمهوری اسلامی ایران علیه اظهارات سردمداران آمریکایی گفت: ما باید ابتدا نسبت به اظهارات مداخله‌جویانه آنها در محاکم و محافل بین‌المللی طرح شکایت کنیم و دیگر اینکه مماشات و ملاحظات را نسبت به آمریکایی‌ها کنار بگذاریم.

نماینده مردم ممسنی و رستم تاکید کرد: در برابر اظهارات گستاخانه آمریکایی‌ها باید با اقتدار صحبت و رفتار کنیم و هیچ اعتمادی در تصمیم‌گیری و نوع رفتارمان نسبت به آنها نباید احساس شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: معتقدم حتی طی یک مصوبه در مجلس، قوه قضاییه و مجریه را نسبت به پیگیری این مسائل ملزم کنیم و این حداقل کاری است که می‌توان دربرابر این گونه اظهارات گستاخانه آْمریکاییها انجام داد.

گودرزی همچنین در ادامه با اشاره به ایجاد کمیته پیگیری پرونده‌های قضایی میان ایران و آمریکا در مجلس دهم هم بیان داشت: ما اقدامی در شان نظام و مردم ایران با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم، آنها هر از چند گاهی یک تصمیمات و اظهارات مداخله‌جویانه‌ای علیه کشورمان انجام می‌دهند و ما باید در برخورد خود نسبت به این کشور تجدید نظر کنیم.

وی تاکید کرد: البته ایران تلاش حداکثری خود را انجام داد تا بهانه از دست سیاستمداران آمریکایی گرفته و شرشان را خنثی کند اما به نظرم باید متکی بر ظرفیت‌های داخلی مسیرمان را علیه آنها ادامه دهیم.

نماینده مردم ممسنی و رستم همچنین با اشاره به خبری مبنی بر ارسال نامه‌ای محرمانه از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد به رئیس جمهور کشورمان درباره آزادی نمازی شهروند آمریکایی ایرانی که به دلیل جرایم امنیتی در ایران محکوم شده است هم گفت: بنده از وجود این نامه خبر ندارم اما این موضوع هم باز دخالت در امور جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و آنها باید بدانند ما مطابق قانون با افرادی که اقدام به جاسوسی و تهدید امنیت ملی کشورمان کنند، محکم برخورد می‌کنیم.

شایان ذکر است، تایرون عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طی اظهاراتی اعلام داشته است که باید از آدم های خوب (بخوانید وابسته) در ایران حمایت کنیم و به جای پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار به جمهوری اسلامی ایران، از آدم های مخالف نظام حمایت کنیم. پیش از این نیز تیلرسون هم چنین اظهارنظری را علیه کشورمان انجام داده بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.