امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74072
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 18:43 | | ارسال توسط :

ظرفیت صادرات محصولات از طریق بنادر شمالی افزایش یابد

به گزارش بابل نوین،  محمد راستاد امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ واحد تولیدی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعال بوده و هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این واحدها اشتغال دارند. وی با […]

به گزارش بابل نوین،  محمد راستاد امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ واحد تولیدی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فعال بوده و هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این واحدها اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه در این بندر بیش از هزار هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وجود دارد و سازمان بنادر و دریانوردی نیز از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد، افزود: ۱۰ واحد جدید نیز با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد ریال در دست اجرا در بندر امیرآباد است.

راستاد بهره‌گیری از زیرساخت‌ها را برای توسعه صادرات ضروری دانست و تصریح کرد: در این بندر ۷٫۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری وجود دارد که باید این ظرفیت برای صادرات بیشتر بکار گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم جهت اشتغال از انتظار به حقی برخوردار هستند، تأکید کرد: این توقع باید با توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور، رونق صنعت گردشگری دریایی به ویژه در بنادر شمالی کشور از برنامه‌های جدی در بنادر است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد جهت تقویت کارکرد گردشگری در بنادر ایران و خرید ناوگان مسافری دریایی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

رشد نرخ اقتصادی و افزایش ثروت ملی در بنادر شمال

نماینده شهرستان‌های بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: توسعه اقتصاد محور باید در دستور کار کارگزاران نظام در تمام سطوح قرار گیرد تا شاهد رشد نرخ اقتصادی و افزایش ثروت ملی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید به کشور نخست منطقه از لحاظ اقتصادی تبدیل شویم، افزود بازاریابی تولیدات کشور در سطح بین المللی و نگاه صادرات محور می‌تواند ما را به این جایگاه واقعی برساند.

علی محمد شاعری، وجود مناطقی همچون منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارا بودن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم را یکی از عوامل تاثیرگذار در کسب این مهم برشمرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، تولیدات کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های مهم مازندران دانست و بر نظارت تمام سازمان‌های مرتبط جهت تسهیل صادرات تأکید کرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات علی خدمتگزار مدیر سابق بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، سیاوش رضوانی که پیش‌تر مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بود به عنوان مدیر جدید بندر امیرآباد معرفی شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.