امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56500
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1396 - 12:15 | | ارسال توسط :

ظریف با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش بابل نوین، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی از افغانستان با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند. در ملاقات وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور افغانستان عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، سرور دانش معاون رئیس […]

به گزارش بابل نوین، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی از افغانستان با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

در ملاقات وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور افغانستان عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، سرور دانش معاون رئیس جمهور، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، اکلیل حکیمی وزیر مالیه  و تعدادی از مشاورین رئیس جمهور حضور داشتند.

ظریف همچنین در اولین دیدار خود با مقام‌های افغان با صلاح الدین ربانی همتای افغان خود دیدار کرد و ضمن تأکید بر مبارزه با گروههای تروریستی گفت: ما تروریست خوب و بد نداریم و کشورها باید در همکاری با یکدیگر با گروههای تروریستی مبارزه کنند و مرزهای کشورها بیش از پیش امن شود.

ظریف در خصوص همکاری‌های اقتصادی دو کشور که در قالب یک بسته کامل همکاری های اقتصادی تدوین شده تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم همکاری و به نتیجه رسیدن موضوع آب تاکید و حل این مشکل را به نفع محیط زیست دو کشور خواند.

در ادامه ایشان بر حل مشکلات مرزی و تردد جهت تسهیل رفت و آمد اتباع دو کشور از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای افغان خود بود.

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه افغانستان نیز در این دیدار  بر افزایش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و همکاری های اقتصادی، تکمیل پروژه چابهار، تکمیل پروژه های راه و آهن و شروع کمیته های همکاری های اقتصادی تاکید کرد. صلاح الدین ربانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به آوارگان و میزبانی مهاجرین افغانی تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه صبح امروز در رأس هیأتی عالی رتبه سیاسی به منظور گفتگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد. این سفر به دعوت رسمی وزیر امورخارجه افغانستان صورت گرفته است و وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر ضمن دیدار با صلاح‌الدین ربانی همتای افغانستانی خود، اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و تعدادی دیگر از مقام‌های عالی رتبه افغانستانی دیدار خواهد داشت.

قرار است در این سفر پیرامون ابعاد مختلف روابط دو جانبه و چگونگی ارتقاء سطح مناسبات دو کشور و همچنین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی نیز  گفتگو و رایزنی های صورت پذیرد‌.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.