امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85160
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 دی 1397 - 13:03 | | ارسال توسط :

ظهور ایرانی قدرتمند برای قدرت‌های بزرگ قابل تحمل نیست

جانشین فرماندهی سپاه گفت: ظهور ایرانی مستقل، قدرتمند و اسلامی در نقشه سیاسی جهان برای قدرت‌های بزرگ جهان قابل تحمل نیست.

به گزارش بابل نوین، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران صبح امروز (۵ دی ماه) در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه امام حسین(ع)، اظهار کرد: ظهور ایرانی مستقل، قدرتمند و اسلامی در نقشه سیاسی جهان برای قدرت‌های بزرگ جهان قابل تحمل نیست، زیرا جمهوری اسلامی با انقلاب عظیم خود بخش مهمی از فکر، ذهن و اندیشه جهان امروز را ترسیم کرده است و همچنان در توسعه ذهنیت و باور جدید در جهان تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: غیر ممکن‌ها ممکن می‌شود و باور‌های جهانی تغییر می‌کند،. ایران اسلامی نمونه بارزی از به فعل رساندن اندیشه‌ای است که توانسته در جهان تحت سلطه قدرت ها، آزادی و استقلال و پیشرفت را بدست آورد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: هرگاه در ذهن این مفهوم از یک غیر ممکن به امری ممکن تبدیل شود، این بدان معنی است که قلمرو تفکر جهان در حال تغییر است.

سردار سلامی تصریح کرد: تا زمانی که در حوزه علم و فناوری به پیشرفت نرسیده بودیم دشمن آستانه تحمل بیشتری در برابر ما داشت و دیگران را مامور رویارویی و تقابل با ما می‌کرد. اما زمانی‌که به دانش‌های نوین دست پیدا کردیم و آن‌ها را به چرخه صنعت وارد نمودیم، دشمن به صورت مستقیم وارد عمل شد.

وی گفت: زمانی که به فناوری هسته‌ای دست پیدا کردیم فضای جنگ تغییر کرد و دشمن با کشاندن جنگ به خیابان‌ها، دانشمندان هسته‌ای کشور را ترور کرد و اگر امروز بازدارنگی در زمینه ترور و اهداف کور ایجاد نمی‌کردیم این اقدامات همچنان ادامه داشت.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری هسته‌ای به اندازی برای دشمنان نگران کننده بود که با افزایش فشار‌های سیاسی تحریم‌های شدیدی را بر ضد ما اعمال کردند.

وی تاکید کرد: تا زمانی‌که در حوزه علم و فناوری یک کشور به دیگران وابسته باشد، امکان استقلال سیاسی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز در فضای جنگ جدیدی قرار داریم و فعالیت علمی یک نبرد محسوب می‌شود. دانشگاه تمدن ساز نیازمند منشور‌های غنی است و ما امروز در حال توسعه و تکامل در این زمینه هستیم. امروز شکست دادن ما دیگر ممکن نیست؛ همان طور که تا به امروز این اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: دشمنان تا به امروز عامل رشد ما بوده اند و هر زمان با آن‌ها وارد نبرد شده ایم قدرتمند‌تر شده ایم؛ در حقیقت بدون وجود یک رقیب قدرتمند‌تر نمی‌شویم. به شکلی که بدون داشتن رقبای بزرگ ورزشکاری قهرمان جهان نمی‌شود.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز دشمنان به جای هراس آفرینی برای ما اطمینان قلبی آفرینند. هر چه به دشمن بیشتر نزدیک می‌شویم احساس آرامش بیشتری می‌کنیم؛ همان طور که زمان جنگ هم رزمندگان با نزدیک شدن به دشمن احساس آرامشی مضاعف داشتند که این متاثر از ایمان قوی است.

سردار سلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که اگر ملتی بخواهد با قدرت‌های بزرگ در فضای نابرابر شاخص‌های ظاهری قدرت ایستاد یعنی یک شاخص جدید برای بشر به وجود اورده است، هنر امام خمینی ره و مقام معظم رهبری این است که هرچه به عنوان اندیشه و فکر ارائه داده اند را به واقعیت و مدلی روی زمین تبدیل کرده اند که این ویژگی یعنی قدرت که نقطه تقابل جهان قدرت‌مند در عرصه جهان است.

وی افزود: ایران پرچمدار یک تمدن جدید در برابر تمدن باطل غرب است. ملت ایران توانسته است مفاهیم مختلفی از عناصر تمدن جدید را در جهان به واقعیت تبدیل کند و این دلیل تضاد با غرب است

سردار سلامی دامنه‌های اثر بخشی انقلاب اسلامی را جهانی دانست و گفت: پیروزی‌های به ظاهر شگفت انگیزی و تا حدود غیر ممکن، ایران را در مرکز یک تهاجم جهانی قرار داده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که ملتی بخواهد استقلال داشته باشد و تمامی استکبار جهانی مدت ۴۰ سال با تمام وجود به مقابله با آن بپردازد، مگر اینکه دامنه تاثیرات انقلاب اسلامی استکبار جهانی را به وحشت انداخته باشد.

وی ادامه داد: در این سال‌ها دشمنان از همه روش‌ها از جمله جنگ اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی، اطلاعاتی برای مقابله با قدرت انقلاب اسلامی بهره برده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان با تلاش برای به دست گرفتن نیاز‌های اجتماعی و اقتصادی می‌خواست بر سیاست، رشد علمی و صنعتی ما تاثیر بگذارد و این نشان دهنده یک جنگ جدید از سوی دشمنان انقلاب اسلامی است. اما انقلاب اسلامی به رشد علمی و صنعتی و سیاسی رسیده و شکست دادن آن غیر ممکن است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از مدار تاثیر دشمن دور شویم باید بر توسعه اقتصادی و صنعتی تاکید بیشتری داشته باشیم، زیرا عرصه جنگ امروز با دشمن اقتصاد و صنعت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه دانشگاه جامع امام حسین (ع) را بسیار مهم دانست و گفت: حوزه تاثیر گذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهانی است و حفظ تعالی انقلاب اسلامی رسالت اصلی سپاه است که در کنار تامین امنیت و دفاع از کشور باید به خوبی آن را اجرا کند. این دانشگاه یک دانشگاه انقلابی است پس باید با مدل سازی، الگویی ویژه و واقعی، حقیقت انقلاب اسلامی باشد و به واقع نشان دهد که ما می‌توانیم یک جهان و تاریخ جدید بسازیم. رسالت دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام تمدن سازی و ترسیم الگویی علمی و عملی انقلاب اسلامی است پس خود را برای ایجاد آن آماده کنید.

سردار سلامی در پایان اتصال دانشگاه با ذهن‌های جوشان و صنعت را بسیار مهم دانست و گفت: از تعریف اهداف بزرگ نترسید، زیرا اهداف بزرگتر زودتر محقق می‌شوند.

وی گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) و این دانشجویان نقطه امید بخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پیش‌برد اهداف سپاه و انقلاب اسلامی است./ص

 

باشگاه خبرنگاران  جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.