امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81093
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1397 - 15:34 | | ارسال توسط :

عارضه یخ زدگی شانه چیست؟

یک فیزیوتراپ در خصوص عارضه یخ زدگی شانه و درمان آن توضیحاتی داد.

به گزارش بابل نوین، مصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: عارضه یخ زدگی شانه می‌تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله ضربه مستقیم، دیابت و سالمندی بروز پیدا کند و این عارضه سبب ایجاد التهاب در تاندون و عضلات کتف می‌شود.

وی ادامه داد: در اثر التهاب عضلات شانه درد ناشی از آن به سایر عضلات سرایت می‌کند که این بیماری معمولا ۳ مرحله دارد و مرحله اول در اثر حرکت کتف، ناحیه ملتهب شروع به حالتی چون احساس سوزش می کند.

این فیزیوتراپ با اشاره به اینکه در مرحله دوم بیماری یخ زدگی شانه، ناحیه ملتهب  و تاندون‌های اطراف شروع به درد شدید می‌کنند، افزود: در مرحله دوم بیماری یخ زدگی، چسبندگی در سمت کپسولی شانه ایجاد و این کار باعث محدودیت حرکت می‌شود.

ادیب حسامی تاکید کرد: درد و انتشار در دست از نشانه‌های مرحله سوم بیماری یخ زدگی شانه محسوب می‌شود که در این حالت ممکن است محدودیت حرکت، جمع شدگی کپسول شانه و حتی کوتاه شدن عضلات را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بیماری یخ زدگی شانه ممکن است درد در بازو و آرنج انتقال پیدا کند، اظهار کرد: درمان عارضه یخ زدگی شانه بین ۶ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد و این مدت برای افراد دیابتی طولانی تر و طول مدت برگشت این عارضه بیشتر از قبل است.

ادیب حسامی ادامه داد: خون رسانی در قسمتی که دچار عارضه یخ زدگی شانه شده ضعیف است و برای درمان این بیماری از سوزن خشک برای رها کردن عضلات استفاده و سپس از ماساژ یا امواج فراصوت استفاده می‌شود./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.