امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69165
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 آبان 1396 - 17:57 | | ارسال توسط :

عده‌ای باید در عمل بدعهدی آمریکا را تجربه کنند تا به آنان ثابت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب در همان ابتدای مذاکرات فرمودند شما مذاکره کنید اما من به این آمریکا اعتمادی ندارم؛ برخی ممکن است زمان بگذرد تا در عمل چنین تجریه‌ای را مشاهده کنند.

به گزارش بابل نوین،محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به هرحال باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که سطح خوشبینی‌ها و بدبینی‌ها نوعا متفاوت است و برخی از مواضع دیپلماتیک صرف مسائل را مبی‌بینند و برخی دیگر صرفا از مواضع انقلابی گری نگاه می‌کنند.

وی افزود: البته ما خیلی خوشحال‌تر می‌بودیم که آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کرد؛ اما به نظر من در اینجا باید به هوشمندی مقام معظم رهبری احسنت گفت و خدا رو شکر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: ما رهبری داریم که در همان ابتدای مذاکرات هم فرمودند شما مذاکره کنید اما من به این آمریکا اعتمادی ندارم؛ برخی ممکن است زمان بگذرد تا در عمل چنین تجریه‌ای را را مشاهده کنند، اما باز هم خوشحالیم که چنین اتفاقی افتاده است.

جمالی نوبندگانی در همین رابطه عنوان کرد که در حال حاضر این بدعهدی‌های آمریکا، نقض عهد‌های آنان و سخنان جاهلان ترامپ باعث شد تمام جناح‌های سیاسی کشور اعم از آنهایی که تحت پوشش نظام اصلی هستند و آن را قبول دارند برایشان تردیدی باقی نماند.

«حقیقت این است که چون این تهدیدها منافع ملی و نظام ما را تهدید می‌کند از هر تفکری همه باید دست به دست هم دهیم و مراقب باشیم آمریکایی‌‌ها به موازات اقداماتی که در نقض برجام، فشار به جمهوری اسلامی، ترساندن کشورهای دیگر از سرمایه‌گذاری در ابران و درباره مهم‌ترین حافظ انقلاب یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند، حتما اقداماتی برای تفرقه در منطقه ایجاد می‌کند.»

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مراقب باشیم این وحدت نظری که خوشبختانه علیه آمریکا در رابطه با همه جناح‌های سیاسی به وجود آمده است باید حفظ شود تا آمریکایی‌ها نتوانند به آن لطمه وارد کنند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.