امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20764
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گالری عکس, گزارش تصویری, ورزشی تاریخ انتشار : 10 بهمن 1394 - 14:00 | | ارسال توسط :

علیرضا حیدری فیروزجاء نابغه ۱۲ ساله بابلی قهرمان کشور شد/تصاویر

شمالی‌های شطرنج کشور بهمراه نابغه بابلی علیرضا حیدری فیروزجاء قهرمان ایران شدند.

شطرنج بابلی (۳)

به گزارش بابل نوین، نوجوان نابغه بابلی علیرضا حیدری فیروزجاء در مسابقات شطرنج قهرمانی کشور با برتری مقابل احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شطرنج مردان کشور در سال ۹۴ گردید

علیرضاحیدری فیروزجاء نوجوان اهل بخش بندپی‌بابل در دور یازدهم و پایانی رقابتهای قهرمانی مردان کشور که پنجشنبه هشتم بهمن در تهران برگزار شد، برای نخستین بار در تاریخ کشور در سن ۱۲ سالگی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی شطرنج بازان مازندرانی در حضور بزرگان شطرنج ایران بود، که پس ازعلیرضاحیدری فیروزجاء قهرمان ارزنده و شایسته مازندران، آرین غلامی دیگر شطرنج باز مازندرانی با درخشش خود عنوان نایب قهرمان کشور را کسب نمود.

 در این مسابقات علیرضا حیدری فیروزجاء از مازندران با ۸ امتیاز، آرین غلامی از مازندران با ۷ امتیاز و پرهام مقصودلو از گلستان نیز با ۷ امتیاز به ترتیب در رده های اول تا سوم جای گرفتند و فروردین ماه سال آینده، برای شرکت در مسابقات آسیایی امارات و همچنین المپیاد جهانی ۲۰۱۶ جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد.

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران که سابقه چندین سال عنوان قهرمانی کشور را داشته در دور نهم این مسابقات در برابر علیرضا حیدری فیروزجاء شکست خورد و در برابر آرین غلامی نیز مساوی کرد.

گفتنی است سایت فدراسیون شطرنج به اشتباه سن این نابغه بابلی را ۱۳ سال قید کرده است که طی تماس تلفنی خبرنگار بابل نوین با مدیر  روابط عمومی اداره ورزش و جوانان بابل ایشان سن این نوجوان شطرنجباز قهرمان کشور را ۱۲ سال عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  1. وحید حیدری فیروزجایی :
    10 بهمن 94

    تبریک ویژه به اقا علیرضا. قهرمانی جهان در انتظار علیرضا حیدری فیروزجاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.