امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83357
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 01 شهریور 1397 - 12:26 | | ارسال توسط :

عید قربان در مازندران بدون غرقی

مورد غرقی روز عید قربان در مازندران گزارش نشده است.

به گزارش بابل نوین، نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  با بیان اینکه مورد غرقی روز عید قربان در مازندران گزارش نشده است، گفت: از آغاز طرح دریا از اول خرداد تاکنون در مازندران ۳۳ نفر در آب‌ های ساحلی مازندران جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه از اول خرداد تاکنون ۲ هزار و ۸۶۶ نفر از خطر مرگ پس از غرق شدن نجات یافتند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مرد و ۶۶۶ نفر زن بودند.

کریمیان گفت: ۹ تصادم دریایی شامل برخورد قایق موتوری و جت اسکی با شناگران از اول خرداد امسال تا پایان تیرماه در آب‌ های ساحلی مازندران گزارش شد.

وی با بیان اینکه بیشترین غرقی‌ها در شهر‌های بابلسر، نوشهر، محمودآباد و رامسر بوده است، افزود: به دلیل حجم زیاد گردشگران در آب‌ های ساحلی بابلسر تعداد نیرو‌های یگان ویژه به ۳۰ نفر رسید و ۲۰ نیروی داوطلب هم در بابلسر مستقر هستند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: اکنون ۹۳۰ ناجی غریق، ۱۰۰ جت اسکی و ۱۵۰ قایق و ۴۰۰ ناجی غریق در محدوده طرح سالم سازی دریا برای امدادرسانی در سواحل مازندران مستقر هستند.

کریمیان افزود: ۱۵ بازرس از اول خرداد امسال تاکنون در طرح‌های دریا و مناطق خارج طرح مازندران مستقر هستند و روزانه تخلفات را به این هیات گزارش می‌دهند.

وی گفت: خانواده‌ هایی که گرفتار مواج خروشان دریای خزر شدند و ناجیان غریق حضور نداشتند از لوازم‌ های امدادی مثل تیوپ، طناب، جلیقه و حلقه نجات استفاده کنند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران به مسافران و گردشگران توصیه کرد: از شنا در شب و خارج از محدوده طرح دریا خودداری کنند و خانواده‌ ها در هنگام غرق یکی از بستگان خود در دریا اقدام به نجات گروهی نکنند و از قایقرانان، جت رانان و عوامل امدادی مستقر در سواحل استفاده کنند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.