امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83322
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار ویژه, سخن سردبیر, مذهبی تاریخ انتشار : 31 مرداد 1397 - 11:38 | | ارسال توسط :

عید قربان روز ارتقای انسان مومن/عیدقربان جلوه مهم بندگی تسلیم در مقابل پروردگار است

امام‌‌جمعه بابل در خطبه نماز عید قربان گفت: عید قربان عید جشن ارتقای انسان مومن است، انسان برای رسیدن به درجات عالیه باید موانع را بردارد و تقرب الهی را مدنظر قرار دهد.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، نماز باشکوه عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در مصلای بزرگ شهر دارالمومنین بابل برگزار و با استقبال خوب مومنان همراه شد.

امام‌‌جمعه بابل در خطبه‌های عید قربان ضمن تبریک این عید بزرگ اظهار کرد: عید سعید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است و باید اصل این عید که بر بندگی و پیروزی نفس استوار است توجه ویزه شود.

وی افزود: روز عید قربان روز با میمنت و بزرگی است و در گوشه گوشه جهان اسلام آحاد مسلمانان برای نماز عید سعید قربان حاضر می‌شوند تا دست گدایی خود را به سمت پروردگار متعال دراز کنند.

این مسئول ادامه داد: عید قربان عید جشن ارتقای انسان مومن است، انسان در مسیر تکامل با موانع مختلف مواجه می‌شود که برای رسیدن به درجات عالیه باید این موانع را بردارد و از این جهت تقرب الهی را مدنظر قرار دهد.

حجت‌الاسلام روحانی یادآور شد: خداوند متعال پس از آزمون عید قربان و سربلندی این پیامبر بزرگ الهی(ابراهیم)، درجه امامت را به ایشان داد و از این جهت این عید بسیار با ارزش است که نشان‌دهنده جایگاه درجه رفیع امامت بود.

خطیب نماز روز عید قربان بابل تاکید کرد: بزرگترین دشمن انسان شهوات، نفس و تمایلات او است، اگر انسان بر روی آن پا بگذارد، درجات بسیار بزرگی نصیب او می‌شود و جلوه مهم بندگی تسلیم محض در مقابل پروردگار متعال است.

وی در پایان افضل اعیاد را عید سعید غدیر دانست و گفت: در روزهای آتی عید ولایت را در پیش داریم، امیدواریم همه آحاد در ایام دهه ولایت و امامت به استقبال این عید بزرگ بروند و شاهد جشن‌های باشکوه این عید بزرگ در میان جامعه اسلامی باشیم تا طعم شیرین ولایت اهل‌بیت(ع) در کام جامعه اسلامی ما نشانده شود، سادات ازعید بزرگ غدیر پاسداری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.