امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65240
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 18 شهریور 1396 - 1:54 | | ارسال توسط :

غفلت از واقعه غدیر و امر ولایت موجب گرفتاری مسلمانان شد/ واقعه غدیر باید مانند روز عاشورا جهانی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: غفلت از امر ولایت فقیه و عدم تبعیت از ولی مسلمین است که موجب می‌شود امروز شاهد اتفاقات و جنایتی چون نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار باشیم.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تبریک عید غدیرخم درگفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: عید غدیرخم موهبتی از جانب خداست که جایگاه والای ولایت را می‌رساند که خداوند و اهل‌بیت نیز بر این موهبت سرمایه‌گذاری کردند.

وی افزود: اثرات ولایت‌فقیه به عنوان شعاعی از ولایت امیرالمونین و امامان معصوم ثمراتی را در جوامع خواهد داشت، وجود و محوریت ولایت‌فقیه که مردم نیز دور آن باشند به گونه‌ای است که اگر تمام دنیا هم در مقابلش بایستد آن ولایت پیروز خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: آنچه همه مسلمانان باید به آن توجه کنند این است که آنچه بعد از ارتحال پیامبر موجب انحراف شد اسلام منهای ولایت بود و منفعت‌طلبان با تمام توان تلاش کردند تا اهل‌بیت را به انزوا بکشانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این افراد با ترفندهایی به ظاهر زیبا مردم را فریب دادند، هم خواص در آن زمان به وظیفه خود عمل نکردند و هم مردم آگاهی و بصیرت کافی برای شناخت حق از باطل را نداشتند.

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار گفت: غفلت از امر ولایت فقیه و عدم تبعیت از ولی مسلمین است که موجب می‌شود امروز شاهد اتفاقات و جنایتی چون نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار باشیم.

وی افزود: راه حل مشکلات اتحاد همه مسلمانان و پیروی از ولایت فقیه است، باید برای در خصوص واقعه غدیرخم فرهنگ‌سازی و تبلیغ کرد و شبهاتی که در این زمینه وجود دارد را پاسخ داد، واقعه غدیر باید به مانند عاشورا جهانی شود.

این استاد حوزه ضمن اشاره به شخصیت والای امیرالمونین تاکید کرد: یک دانشمند مشهور مسیحی می‌گوید ای کاش هر هزاره یک علی و هر دین یک علی داشت، ما مسلمانان این گنج بزرگ را داریم و باید برای ترویج ولایتش فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ما مسلمانان است که معرفت خود را به مسئله ولایت افزایش دهیم و سپس در جهت ترویج این امر و جایگاهش شبانه‌روز تلاش کنیم اما انکار ولایت‌ اثرات شومی را در پی خواهد داشت که الان مسلمانان گرفتارش هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) با درایت خود واقعه غدیر را زنده کردند و حال وظیفه ماست که از این امانت الهی مراقبت کنیم تا تیرهایی که آن زمان به سوی امیرمومنان، اهل‌بیت، ولایت و واقه غدیر حواله کردند دوباره تکرار نشود.

وی یادآور شد: عده‌ای پس از واقعه غدیر جمع شدند و گفتند که علی تنها نظامی خوبی است اما برای حکمرانی جوان است، این طرز فکر خطرناکی که امام ‌معصوم را برای ولایت و حکمرانی جوان و مناسب ندادند و بگویند دنیاداری بلد نیست.

شکریان با اشاره به ترفندهای دشمنان امام‌علی خاطرنشان کرد: دشمنان از هر حیله و ترفندی برای تسلیم  حضرت علی استفاده کردند از فشار تا آتش زدن در خانه و حمله به حضرت زهرا (س) امروز اما فشار دشمنان رنگ و بوی دیگری دارد و فضای رسانه و دنیای مجازی را از انواع شبهات پرکردند تا حقیقت به گوش مسلمانان نرسد.

این مقام مسئول در پایان گفت: از صدر تاریخ خون‌های بسیاری از میثم تمار تا شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم ریخته شده تا این ولایت پا برجابماند، بنابراین باید از این گوهر گران‌بها مراقبت کنیم.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.