امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24420
  پرینتخانه » اجتماعی, فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1395 - 10:33 | | ارسال توسط :

فراخوان جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی»

دبیر جشنواره فرهنگی-هنری «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» برنامه‌ها و محورهای این جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری فراخوان جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» با حضور اعضای برگزارکننده این جشنواره در سالن کنفرانس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری علی متقیان -مدیرعامل خبرگزاری ایسنا- در سخنان کوتاهی ضمن معرفی و تاریخچه فعالیت‌های این خبرگزاری گفت: این را به فال نیک می‌گیریم که با برگزاری نشست خبری جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی»، ایسنا بار دیگر عطر و بوی شهادت را به خود خواهد دید. این جشنواره یک حرکت انقلابی و فرهنگی بسیار خوب است که باید در رابطه با آن اطلاع‌رسانی خوبی انجام بشود چرا که ما هر چه داریم از برکت خون شهدا و رزمندگان است.

در ادامه،محسن شیرازی دبیر جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» و از اعضای شواری «انجمن پیشکسوتان سپاس» در سخنانی بیان کرد: به تعبیر ما شهدای گرانقدر بر اعمال و رفتار ما نظاره‌گر هستند و انقلاب اسلامی ایران مدیون و مرهون فداکاری‌های این عزیزان است. در همین راستا برای گرامیداشت مقام شهدا در سال ۹۳ نخستین جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» را برگزار کردیم که آثار بسیار ارزشمندی به دست ما رسید. خوشبختانه این سعادت نصیب ما شد که برای سال دوم جشنواره دیگری را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان رسمی دومین دوره جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» از روز ششم اردیبهشت‌ماه به مناسبت سالروز انهدام حزب توده در ایران اعلام شد و اکنون نیز نشست خبری این جشنواره به منظور تبیین و تشریح محورهای آن برگزار شده است.

شیرازی با اشاره به فعالیت‌های حزب توده در ایران بیان کرد: این حزب برای قدیمی‌ها سمبل افکار و فعالیت‌های چپ مارکسیست‌ لنینیستی بود که تحت حاکمیت شوروی حمایت و پشتیبانی می‌شد. به تعبیر دیگر شوروی بازوی قدرتمند حزب توده بود. این حزب در زمان شاه نیز فعالیت‌هایی داشت و علیرغم اینکه سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) در زمان شاه که آمریکا یکی از حامیان و پشتیبانان آن بود در دوره پهلوی این گروه را زیر نظر داشت اما تنها توانسته بود چند تن از اعضای آن را دستگیر کند اما با فداکاری رزمندگان در سال‌های ۶۲ و ۶۳ ضربات محکمی به این حزب وارد شد و تمام سرکرده‌های آن دستگیر شدند. به گونه‌ای که حزب و اندیشه مارکسیست کمونیستی و لنینیستی از کشور برچیده شد.

وی ادامه داد: این یک واقعیت بزرگ است که یک سازمان بزرگ که از سوی ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد به دست رزمندگان ما از میان برداشته شد.

دبیر جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» با اشاره به اختتامیه جشنواره بیان کرد: زمانی که ما برای پایان مهلت آثار ارسال شده در نظر گرفته‌ایم روز پنجم مردادماه و همزمان با سالروز عملیات مرصاد است. این عملیات فوق‌العاده مهم بود چرا که ما توانسته بودیم در دوران جنگ تحمیلی با دشمن بعثی مقابله کنیم اما پس از آن گروهی به ظاهر مسلمان که ایرانی نیز بودند در قالب منافقین علیه نظام اقدام کردند و با دشمن همسو شدند اما بار دیگر دلاوران ما توانستند سد و مانع محکمی را در مقابل آن‌ها ایجاد کنند و منافقین را به سزای اعمالشان برسانند.

شیرازی درباره اهداف برگزاری جشنواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» توضیح داد: نشان دادن رشادت‌های مردم و رزمندگان که در جبهه مقاومت، پایداری و تلاش می‌کنند یکی دیگر از موارد بسیار مهم است که باید به آن توجه کنیم چون با پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره در عرصه‌های مختلف تاریخ دشمن؛ دشمنی خود را به روش‌های مختلف بروز و ظهور داده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که گروهک‌هایی در نقاط مختلف کشور فعالیت کردند و خواهان تجزیه کشور بودند. پس از آن شاهد بودیم که تمام دنیا از حزب بعث و صدام حمایت و جنگ را بر ما تحمیل کرد اما مردم ما در همه این مراحل سربلند بیرون آمدند و از کشور دفاع کردند. در چند سال اخیر نیز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا فعالیت‌هایی علیه کشور ما و مسلمانان را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها بسیار هولناک‌تر و وسیع‌تر از دوران‌های گذشته است که جبهه باطل با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام به فعالیت می‌کنند. در مقابل نیز جبهه مقاومت شکل گرفته است که شهدا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری آن را هدایت می‌کنند و مردم ما در ایران و سایر کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن به مقابله با این جبهه باطل می‌پردازند. این افراد همان عناصر حزب‌اللهی هستند که با جبهه باطل و مزدوران صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

شیرازی خاطرنشان کرد: اگرچه دشمنان ما در جبهه باطل تمام قد وارد میدان شده‌اند اما عزیزان ما با فداکاری‌های خودشان اجازه نمی‌دهند که آن‌ها پیروز شوند. با توجه به تلاش‌هایی که شهدا و عزیزان ما در جبهه مقاومت دارند این ضرورت و دین بر گردن ما احساس می‌شود که از آن‌ها تجلیل کنیم. چه خوب که این تجلیل با همکاری هنرمندان و صاحبان قلم در عرصه‌های فرهنگی و هنری باشد. تاکنون فیلم، مستند، داستان، شعر و کتاب‌های متعددی در این زمینه به نگارش درآمده است و آثار جشنواره قبل نیز هم اکنون به صورت یک مجموعه گردآوری شده است ولی این مجموعه هنوز به چاپ نرسیده است. جا دارد از حامیان جشنواره یعنی، مرکز مستند حقیقت، دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی، بنیان رسانه‌ای بیان و موسسه فرهنگی-هنری فرزندان روح‌الله تشکر کنم.

به گفته شیرازی، «جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان»، «راهپیمایی حماسی روز قدس در ایران و جهان»،«مظلومیت شیعیان تحت ستم رژیم آل سعود»، «کشتار مردم بی‌دفاع یمن توسط آل سعود»،«جنایات آل سعود و آل خلیفه علیه مردم ستمدیده بحرین»،«حرمین شریفین، اسیر رژیم آل سعود»، «سکوت استکبار جهانی در برابر جنایات آل سعود»، «مقاومت اسلامی در مقابله با جنایات داعش»، «حزب‌الله لبنان قله مقاومت اسلامی در منطقه»، «کشتار تروریستی مردم بی‌دفاع منطقه توسط داعش»، «خاستگاه فکری و فرهنگی داعش»، «حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی»، «شهدای بیداری اسلامی و مدافعان حرم»، «نقش پاسداران گمنام در احیاء بیداری اسلامی»،«سبک زندگی فردی و خانوادگی پاسداران گمنام» و«دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره بیداری و مقاومت اسلامی» محورهای این جشنواره هستند و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌تواند در دو بخش «فرهنگی» و «هنری» آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی اضافه کرد: داستان کوتاه، دل نوشته، شعر، داستان، ادبیات کودک و نوجوان از جمله موضوعات بخش فرهنگی و فیلم (مستند، کوتاه، داستانی)، فیلم‌نامه، کلیپ صوتی و تصویری، عکس، ارتباط تصویری (پوستر، تصویرسازی و…) موشن گرافیک، کاریکاتور،انیمیشن هم از موضوعات مرتبط با بخش هنری دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از روز ۶ اردیبهشت‌ماه همزمان با اضمحلال حزب توده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. اختتامیه این جشنواره نیز روز پنجم مردادماه سال جاری همزمان با سالگرد پیروزی «عملیات مرصاد» برگزار خواهد شد. همچنین پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس www.jashnvareh-sepas.ir و پست الکترونیکی jashnvareh@sepasngo.ir هم آماده پاسخگویی برای علاقه‌مندان است.

برگزاری ۹ نشست همدلی با حضور خانواده جامعه اطلاعاتی و پیشکسوتان این عرصه و فرزندان شهدا،چهار نشست همدلی با حضور خانواده معظم شهدای جامعه اطلاعاتی و همرزمان آنان،برگزاری دو یادواره برای شهید سیدکاظم کاظمی مسئول وقت اطلاعات سپاه و رونمایی از سردیس این شهید، برگزاری یادواره شهدای تلاشگران بیداری اسلامی، راه‌اندازی شاخه جوانان انجمن پیشکسوتان سپاس،دیدار با خانواده‌های شهدای عرصه اطلاعات و امنیت

شرکت در پنجمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط انجمن پیشکسوتان سپاه است.

۲۰۰۰ ساعت مصاحبه صوتی با ۱۷۵۰ نفر از خانواده‌های شهدا (پدر، مادر، همسر و فرزندان) و همچنین با همرزمان شهدا از جمله تولیدات فرهنگی-هنری انجمن پیشکسوتان سپاس محسوب می‌شود. تعداد ۲۰ عنوان کتاب نیز در دست ویرایش برای چاپ است.

زندگی‌نامه شهیدان درویش شریفی، علی شهبازی، محمد محمودی، علی‌اکبر نظرثابتی، داود گریوانی، محمدحسن سالاری، سیدمحمد سادات حسینی بهشتی طباطبایی، هرمزد ستاری، حسین محمدیان، سیدکاظم کاظمی،‌صدراله فنی، عبدالزهرا مجد عبدی، محمدناصر ناصری جازار،محمدحسین نیری، حسین علیخان بزاز، سیدحمید عسگری موسوی، غلامرضا سیاه کمری، بهروز (صادق) بابایی،علی (هادی) پاک جسم پورفرد، منوچهر رضایی زنگنه، هاشم شیخی و سیداحمد رحیمی به صورت کتاب چاپ شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.