امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 17928
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 26 مهر 1394 - 13:48 | | ارسال توسط :

فشار وزارت علوم برای مجوز به تشکل افراطی‌ دانشگاه صنعتی بابل

    پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اصلاح طلبان با در دست گرفتن سکان وزارت علوم، تلاش می کنند تا با دادن مجوز به تشکل های فتنه گر، فضای دانشگاه ها را در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری متشنج کنند. به گزارش بابل نوین به نقل از نگاه آزاد؛ پس از روی […]

فشار وزارت علوم برای مجوز به تشکل افراطی‌ دانشگاه صنعتی بابل/ میلیشیا آماده آشوب در آستانه انتخابات مجلس

 

 

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اصلاح طلبان با در دست گرفتن سکان وزارت علوم، تلاش می کنند تا با دادن مجوز به تشکل های فتنه گر، فضای دانشگاه ها را در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری متشنج کنند.

به گزارش بابل نوین به نقل از نگاه آزاد؛ پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، اصلاح طلبان تلاش های زیادی انجام دادند تا وزارت علوم را به دست بگیرند و تا حدودی نیز موفق به اینکار شدند.

تلاش اصلاح طلبان برای به دست گرفتن وزارت علوم به این دلیل بود که آنها، همانند دوره اصلاحات، به دنبال استفاده از ظرفیت جنبش دانشجویی برای پیگیری اهداف هستند، تا بتوانند با توسل به این جنبش پرشور و حرارت، به عنوان ابزاری برای پیگیری اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود از آنها استفاده کنند و علاوه بر این بر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری نیز اثر بگذارند.

این طیف که سراسر تاریخچه آن، تلاش برای ضربه به نظام در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و خصوصا دینی است، از ابتدای دولت یازدهم تلاش خود را برای به انحراف کشاندن دانشگاه به کار بست و ابتدا به ترویج اردوهای مختلف و برگزاری جشن های مختلط با موسیقی های مبتذل کرد. هدف این جریان در مرحله اول این بود که دانشگاه را از موضع مطالبه گرانه نسبت به مشکلات و مسائل مختلف جامعه منحرف کند.

البته باید به این نکته توجه کرد که طیف اصلاح طلب برای اجرای اینگونه اقدامات، نیاز به یک ابزار در دانشگاه دارد که همان انجمن اسلامی (منحله) می باشد. این انجمن پس از سال ۸۸ به دلیل اقدامات آشوبگرانه در دانشگاه ها، منحل شد و از آن به بعد بود که دانشگاه مسیر علم را در پیش گرفت، اما پس از خرداد ۹۲، زمزمه هایی مبنی بر ارائه مجوز به این تشکل منحل شنیده شد، که البته رنگ واقعیت به خود گرفت.

طیف اصلاحات که وزارت علوم را در دست دارد، در ادامه اقدامات خود، با فشار به دانشگاه ها (روسای دانشگاه) آنها را ملزم به افتتاح انجمن اسلامی در دانشگاه ها کرد و از مهر ۹۳ بود که کم کم انجمن های اسلامی منحله با همان نام و نام های جدید، در دانشگاه ها افتتاح شد و همانطور که پیش بینی می شد، افتتاح آنها با حاشیه هایی در دانشگاه همراه شد، که مهم ترین این حاشیه ها، در هفته گذشته بود که در مراسم افتتاح آن، تصاویر خاتمی (از سران فتنه) و پرچم ایران بدون آرم الله نمایش داده شد.

استان مازندران نیز از این امر مستثنی نبوده است و با فشار وزارت علوم، انجمن اسلامی با نام انجمن ایران اسلامی، در دانشگاه مازندران تاسیس شد و این انجمن حاشیه های بسیاری برای دانشگاه مازندران به همراه آورد. اما وزارت علوم این روزها، در حال فشار به دانشگاه صنعتی بابل به عنوان سیاسی ترین دانشگاه استان مازندران است تا دانشگاه نسبت به افتتاح دفتر انجمن اسلامی منحله اقدام کند.

البته تا کنون رئیس و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه مازندران با تاسیس آن مخالفت کرده اند، ولی به نظر می رسد در نهایت همانند دیگر دانشگاه ها، این دانشگاه نیز با افتتاح دفتر انجمن اسلامی موافقت کند.

شایان ذکر است، انجمن اسلامی در دانشگاه صنعتی بابل، از افراطی ترین تشکل های دانشجویی می باشد که علاوه بر دستگیری تعدادی از اعضای آن در فتنه ۸۸ و زندانی و تبعید شدن آنها، در زمان خود هزینه های بسیاری را برای دانشگاه به وجود آورده اند.

اما دکتر واثقی رئیس دانشگاه صنعتی بابل، تا به امروز ایستادگی کرده و نشان داد که دوست ندارد دانشگاه تحت مدیریت وی به حاشیه وارد شود و علمی ترین دانشگاه استان از مسیر علمی خود منحرف گردد و یکی از دلایل مخالفت وی با تاسیس انجمن نیز همین موضوع است و باید صبر کنیم تا ببینیم توان کدام یک بیشتر است، دانشگاه یا وزارت علوم؟

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۲
  1. سام :
    28 مهر 94

    اقای بابل نوین مراقب مقاله هات باش.

    • roroi :
      28 مهر 94

      سپاس از مطلبتون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.