امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26787
  پرینتخانه » اجتماعی, علم و سلامت, یادداشت و مقالات تاریخ انتشار : 29 خرداد 1395 - 13:39 | | ارسال توسط :

فضای مجازی و تهدید حریم خصوصی

بر خلاف نگاه متداول حاکم بر جامعه ما که فضای مجازی را بعنوان یک ابزار صرفا ارتباطی می‌دانند، فضای مجازی برای نظام سلطه در حکم یک محیط امنیتی است که در آن به دنبال بسط و توسعه قدرت خود هستند.

فضای مجازی و تهدید حریم خصوصی

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، بر خلاف نگاه متداول حاکم بر جامعه ما که فضای مجازی را بعنوان یک ابزار صرفا ارتباطی می‌دانند، فضای مجازی برای نظام سلطه در حکم یک محیط امنیتی است که در آن به دنبال بسط و توسعه قدرت خود هستند، به همین دلیل آمریکایی‌ها سازمانی به نام nsa (اژانس امنیت ملی) را مسئول نظارت همه جانبه بر فضای مجازی نموده و بوسیله آن بر تمامی فعالیت‌های کاربران در این فضا اشراف کامل دارند.

یکی از مستندترین دلایل برای اثبات این موضوع،اعترافات “ادوارد اسنودن ” کارمند سابق سازمان سیا و پیمانکار سازمان nsa است که از اشراف کامل سازمان یاد شده بر کلیه ارتباطات اینترنتی و اطلاعات رد و بدل شده در تلفن‌های همراه مردم کشورمان حکایت دارد.

بر اساس اعترافات فرد مذکور، سازمان جاسوسی امریکا در فضای مجازی هیچ نقطه کور اطلاعاتی در جمهوری اسلامی ایران نداشته، و کشورمان با وجود اینکه یک درصد جمعیت جهان را داراست، پانزده درصد جاسوسی‌های سایبری دنیا را به خود اختصاص داده است.

تمامی شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان هنگام نصب و شروع ثبت نام، مجوز دسترسی به کلیه اطلاعات نگهداری شده در ابزارهای هوشمند کاربران را اخذ می‌کنند، و با این اجازه همه محتواهای موجود نظیر ایمیل،شماره تلفن،لیست مخاطبین، اطلاعات تماس، قرارهای ملاقات و حتی عکس و فیلم‌های موجود در رم گوشی وی را برای خود کپی‌برداری و ذخیره می‌کنند.

با این نگاه، نرم‌افزارهای پیام رسان در حقیقت در حکم ابزارهایی برای جاسوسی نوین از کاربران بوده، و قادرند کلیه مکالمات انجام شده در این بسترها را تجزیه و تحلیل کنند. تمایل مدیران این شبکه‌ها برای ذائقه‌شناسی کاربران‌شان از طریق رصد مکالمات انجام شده به حدی است که در هنگام ثبت‌نام، صراحتاً اعلام می‌دارند که کلیه گفتگوهای انجام شده در این بستر را به مدت ۳۰ ماه نگهداری و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

ناگفته پیداست در ابزاری که این نرم افزارهای پیام‌رسان نصب شده‌اند به هیچ عنوان نباید اطلاعات شخصی،خانوادگی و یا سازمانی ذخیره یا تبادل شوند.

اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود، که بدانیم مدیریت عمده‌ترین نرم افزارهای پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی موجود در کشور توسط صهیونیست‌های شناخته شده جهان صورت می‌پذیرد:

صاحب شبکه اجتماعی فیس‌بوک، که اکنون دو نرم افزار واتس‌آپ و اینستاگرام را نیز به مالکیت خود در آورده است، یک جوان سی و دو ساله صهیونیست به نام مارک زوکربرگ است که در سال ۲۰۱۳ بعنوان اثرگذارترین صهیونیست جهان (حتی در رتبه‌ای بالاتر از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی) قرار گرفته است.

مدیریت نرم افزار پیام رسان وایبر بر عهده گروهی به سرپرستی تلمن مارکو است که پیش از این، افسر ارشد اطلاعات رژیم صهیونیستی بوده و در طراخی و ساخت نرم افزارهای جاسوسی در فضای مجازی، دارای سابقه‌ای طولانی است.

پیام رسان تلگرام نیز که متاسفانه توسط برخی کارشناسان و یا مسوولان دولتی، یک نرم‌افزار روسی معرفی شده است، توسط یک تیم رسانه‌ای با حضور مایکل میری لاشویلی یهودی صهیونیست ساکن در تل آویو و رهبر کنگره یهودیان روسیه مدیریت می شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.