امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69841
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 19 آبان 1396 - 14:23 | | ارسال توسط :

قدمت اشک بر مصیبت امام حسین به اندازه تاریخ خلقت بشریت است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: حضرت آدم(ع) پس از توبه خدا را به پنج تن قسم داد سپس حضرت جبرئیل(ع) برای او روضه امام حسین(ع) را خواند، با شنیدن مصیبت ایشان چنان غمی بر حضرت آدم(ع) عارض شد که توبه‌اش پذیرفته شد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در رابطه با فواید اشک ریختن بر امام حسین(ع)، گفت: گریه بر امام حسین(ع) بسیار اهمیت و فضیلت دارد؛ زیرا بر حسب روایات متعدد خداوند متعال بر گریه کنندگان امام حسین(ع) درود می‌فرستد.

وی افزود: گریه بر امام حسین(ع) مختص انسان‌ها نیست بلکه تمام موجودات، مخلوقات، هر آنچه در آسمان‌ها و زمین‌های هفت گانه و میان آنها وجود دارد و هر آنچه با چشم دیدنی هست و نیست، بر این امام بزرگوار گریه کردند.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: امکان گریه و اشک بر امام حسین(ع) را خداوند متعال برای همه موجودات قرار داده است. گریه بر امام حسین(ع) تنها اختصاص به زمان شهادت ایشان ندارد بلکه به طول خلقت بشر تمامی مخلوقات بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: حضرت آدم(ع) پس از توبه اول خدا را به پنج تن قسم داد سپس حضرت جبرئیل(ع) برای او روضه امام حسین(ع) را خواند؛ با شنیدن مصیبت ایشان چنان غمی بر حضرت آدم(ع) عارض شد که توبه‌اش پذیرفته شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: بر عزای امام حسین(ع) حتی سپاه دشمن هم گریه کرد و تنها کسی که بر مصیبت ایشان گریه نکرد، ابن زیاد بود. گریه بر امام حسین(ع) مطالبه اهل بیت است و در مورد آن از همه شیعیان سؤال می‌‌شود.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: روایت است افرادی که بر امام حسین(ع) اشک می‌ریزند در حال احتضار وقتی ملک الموت بر سر آنها حاضر می‌شود، پنج تن نیز بر سر ایشان حاضر می‌شوند و سفارش محتضر را می‌کنند که با او به شفقت و مهربانی برخورد شود به علت اینکه او اشک‌ریز امام حسین(ع) بوده است و شفقتی بالاتر از این برای هیچ انسانی نخواهی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره از مادر امام شهدا، حضرت فاطمه زهرا(س) بخواهیم در روز قیامت که در صحرای محشر حاضر می‌شود به آبروی خاندان بزرگوارش شفاعت ما را نیز بکند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.