امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79619
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 08 اسفند 1396 - 16:36 | | ارسال توسط :

قرآن وسیله هدایت است

به گزارش بابل نوین، رییس کل دادگستری تهران گفت: قرآن اگر در کنار اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) قرار نگیرد وسیله هدایت نخواهد بود. غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که صبح امروز سه شنبه در هتل المپیک تهران با حضور برگزیدگان استانی کارکنان قوه قضائیه و خانواده‌های آنان […]

به گزارش بابل نوین، رییس کل دادگستری تهران گفت: قرآن اگر در کنار اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) قرار نگیرد وسیله هدایت نخواهد بود.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری تهران در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که صبح امروز سه شنبه در هتل المپیک تهران با حضور برگزیدگان استانی کارکنان قوه قضائیه و خانواده‌های آنان برگزار شد ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار کرد: خدا را بر این توفیق و بر حضور شما در این محفل قرآنی شاکریم، قرآنی که سند جامع و چشم‌انداز جاوید زندگی در همه جوامع بشری است.

وی افزود: قرآن ؛ نقشه راه برای همه رهروان و رهجویان در هرکجا و هر زمان است، این نقشه راه تنها برای مسلمانان و مومنان طراحی نشده بلکه برای تمام جوامع بشری است؛ چراکه شاهدیم تمام خطاب‌های قرآنی یا ایهاالناس است و همه جامعه بشری را مورد خطاب قرار داده است.

وی گفت: تمام اهداف تربیتی، انسانی، مادی و معنوی نزول قرآن در یک جمله جمع است، بیرون بردن انسان از ظلمت‌ها به نور، از ظلمت ستم به نور عدالت، از ظلمت فساد به نور صلاح، از ظلمت تفرقه و نفاق به نور وحدت و این کتاب، کتاب خداست. ما کتاب زیاد داریم، اما فرق بین این کتاب‌ و کلام دیگر کتب و دیگر سخنات به مانند فرق بین خدا و بندگان است؛ همانقدر که خدا در برابر انسان بزرگ است، باید بین قرآن و سایر کتب فاصله و فرق قائل شویم.این کتاب بر پیامبر(ص) نازل شد تا او مردم را به سوی نور هدایت کند.

رییس کل دادگستری تهران افزود: قرآن در کنار اهل بیت(ع ) و پیامبر(ص) وسیله هدایت است.

وی گفت: جهان بشریت به همان اندازه که نیازمند کلام خدا و سند راهبردی و هدایت است، نیازمند هادیان و راهنمایانی است که بشریت را به نور قرآن رهنمون سازند. امیدوارم بتوانیم به برکت قرآن و این محفل در این مسیر قدم برداریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.