امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65137
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 16 شهریور 1396 - 12:48 | | ارسال توسط :

قطار باری چین به ایران راه‌اندازی شد

به گزارش بابل نوین، ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: ظهر روز گذشته قطار منطقه اینچه ئون چین با ۴۱ کانتینر ۴۰ فوتی به سمت تهران حرکت کرد. وی افزود: پس از ماهها گفت و گو و تلاش با طرف های ترکمنستان ،قزاقستان و چین برای اولین بار […]

به گزارش بابل نوین، ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: ظهر روز گذشته قطار منطقه اینچه ئون چین با ۴۱ کانتینر ۴۰ فوتی به سمت تهران حرکت کرد.

وی افزود: پس از ماهها گفت و گو و تلاش با طرف های ترکمنستان ،قزاقستان و چین برای اولین بار نرخ حمل واحد کانتینر در کریدور چین به ایران توافق و پس ازآن براساس مذاکره با ۳ منطقه آزاد چین مقرر شد قطار چین به ایران راه اندازی شود .

محمدی با اشاره به اینکه این قطار در سال ۲۰۱۰ به شکل آزمایشی برای تعیین مدت زمان سیر راه‌اندازی شده بود تصریح کرد: این قطار حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز به مرز اینچه برون رسیده و از این مرز وارد خاک ایران خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و سیرو حرکت راه‌آهن بیان کرد: براساس توافق ۴ جانبه انجام شده بین چین ،قزاقستان ،ترکمنستان و ایران این قطار هزار کیلومتر در روز در خاک چین،هزار کیلومتر در خاک قزاقستان و ۷۰۰ کیلومتر در خاک ترکمنستان و ۷۰۰ کیلومتر در روز درخاک ایران سیرخواهد کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: در تلاش هستیم تا این قطار در ابتدا به شکل ماهانه و در ادامه بتواند کریدور چین به ایران و مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان، ترکمنستان و ایران به بندرشهید رجایی در خلیج فارس سیر داشته باشد .

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.