امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86470
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 07 تیر 1398 - 16:37 | | ارسال توسط :

قوه‌قضائیه پرونده شورای شهر بابل را با سرعت بیشتر و قاطع‌تری رسیدگی کند/ انتظار از قوه‌قضائیه بازدارندگی و اثربخشی است

امام جمعه بابل گفت: انتظار ما از قوه قضاییه بازدارندگی و اثر بخشی در برخورد قاطع با متخلفان است تا اثر کوبنده را برای مجرمان فراهم کند، بسیاری از مومنان در قضیه شورای‌شهر انتظار داشتند با سرعت بیشتر و قاطع‌تر رسیدگی صورت گیرد تا این امر بتواند زمینه اطمینان خاطر مردم را فراهم کند.

به گزارش بابل نوین،  حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های نماز جمعه هفتم تیرماه بابل ضمن تسلیت شهادت امام‌صادق(ع) اظهار کرد: به‌خاطر زحماتی که امام‌صادق(ع) برای شیعه متقبل شد موجب گردید که شیعه نام جعفری به خود بگیرد، شیعه در این روز مانند روز رحلت پیامبر اقامه عزا بگیرد و عرض ارادت کند، غفلت برخی از افراد موجب شد متاسفانه در شب شهادت امام عروسی گرفتند.

وی با اشاره به شهادت دکتر مظلوم بهشتی در چنین روزی افزود: هفتم تیر مصادف است با شهادت شهید بهشتی(ره) که یاد و خاطره شهید بهشتی و همه شهدای سرچشمه را گرامی می‌داریم، عبرتی نهفته در این عرصه که باید قبول کنیم به دست خود زمینه مظلومیت آن شهید را فراهم کردیم.

امام‌ جمعه بابل ادامه داد: ایشان آن وضع آشفته دستگاه قضای دوران پهلوی را تغییر داد، شهیدی که زحمات زیادی را متقبل شد تا بتواند در شکل‌دهی قوه قضاییه اسلام بنیان‌گزاری کند، توقع مردم اجرا و تحقق عدالت فردی و اجتماعی است، تمام آرزوی مردم این است که دستگاه قضا باید ملجا و پناهگاه مردم باشد و این امنیت باید برای هر موقعیتی فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: انتظار ما از قوه قضاییه بازدارندگی و اثر بخشی در برخورد قاطع با متخلفان است تا اثر کوبنده را برای مجرمان فراهم کند، انتظار مردم این است که هم در بیرون و هم درون قوه قضائیه با فساد برخورد شود، بسیاری از مومنان در قضیه شورای‌شهر، قضیه‌ای که افکار عمومی را تکان داد، انتظار داشتند با سرعت بیشتر و قاطع‌تر رسیدگی صورت گیرد تا این امر بتواند زمینه اطمینان خاطر مردم را فراهم کند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: دادستانی در نظارت بر مفاسد و جریان‌هایی که مظهر فساد هستند برخور کند، با بزه‌های علنی باید برخوردشود، با دو برابر ظرفیت در شهرستان بابل به دلیل حجم بالای پرونده‌ها فعالیت صورت گیرد، در این شهرستان حجم ورودی پرونده‌های قضایی زیاد است، از زحمات قضات تقدیر و تشکر می‌کنم چون گاهی مجبور هستند تا پاسی از شب در اداره بمانند و یا پرونده‌ها را به منزل ببرند.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکایی‌ها در قبال ایران اسلامی افزود: کارشناسانان برجسته آمریکا به تحریم‌های جدید خندیدند چون رهبر انقلاب و فرماندهان رده بالای سپاه را در لیست تحریم‌های خود قرار دادند، این تحریم آن‌ها خنده‌آور است، رهبر انقلاب شفاف‌ترین زندگی را دارد، ایشان به ساده‌ترین وجه در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنند، رهبر انقلاب به فرزندان خود امر کردند که در امور اقتصادی وارد نشوند، آخر چگونه می‌توانند همچین شخصیتی را تحریم کنند.

خطیب‌ جمعه بابل ادامه داد: در صدد هستند که آقای ظریف را تحریم کنند، از یک سویی می‌گویند آقای ظریف را تحریم می‌کنند و از طرف دیگر دم از مذاکره می‌زنند، تحریم ظریف تحریم مذاکره است، فقط مانده زیلوهای منزل رهبر معظم انقلاب، در و دیوار حسینیه امام‌خمینی(ره) را تحریم کنند.

روحانی تاکید کرد: امام بزرگوار و رهبرمعظم انقلاب با عظمت و صلابت در مقابل استکبار آمریکا ایستاده است و تنها پاسخ ما در مقابل این همه توطئه‌های آنها فقط یک پاسخ “مرگ بر آمریکا” است، ملت ما جنایات آمریکایی‌ها را فرموش نمی‌کند، ۱۲ تیر سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط نظامیان آمریکایی است، به‌رغم تمام این اقدامات شعار حقوق‌بشر آن‌ها در رسانه‌های جز تمسخر چیز دیگری نیست.

این مسئول با اشاره به اوضاع تامین نیروی برق و آب در سطح کشور یادآور شد: ادارات تابع وزارت نیرو تقاضایی از مردم داشتند به‌ویژه در اداره برق چون در تابستان وسایل خنک‌کننده بیشترین مصرف برق را دارد و گفتند نگرانیم که مصرف بر تولید پیشی بگیرد، لطفا مردم صرفه‌جویی کنند البته به این معنی نیست که از رفاه کم شود بلکه باید استفاده بهینه به مقدار ضرورت و نیاز سعی شود استفاده شود.

امام‌ جمعه بابل اذعان کرد: در ادارات‌و بانک‌ها این فرهنگ که ما پول می‌دهیم و از آب‌و برق استفاده می‌کنیم اشتباه است، به‌همین خاطر مجبور شدند ساعت اداری را چند ساعت جلو بکشند و ساعت یک بعدازظهر که اوج مراجعات است، اداره تعطیل می‌شود، باید از مصرف بی‌رویه در مساجد انتقاد کنم، دولت برق مساجد را رایگان کرد اما از چند ساعت قبل شروع نماز کولر مسجد را روشن می‌کنند و این اسراف است.

وی در پایان گفت: خیلی از فوتبال دوستان ما که از هواداران تیم فوتبال این شهر هستند، به خاطر حضور این برادران عزیز در نمازجمعه این مطلب را یادآوری می‌کنم که انتظار این عزیزان از استاندار و مسوولان ورزشی آن است که به این قضیه جدی‌تر ورود کنند، تیمی که چند سال فعالیت کرد و اکنون قصد خروج از استان دارد.

تهیه و تنظیم خبر: روح اله قلی پور

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.