امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50707
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 15 اسفند 1395 - 11:35 | | ارسال توسط :

قیمت ماهی در مازندران افزایش نمی‌یابد

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات مازندران گفت: افزایش قیمت قابل توجهی در ماهی نخواهیم داشت، چرا که ماهی در طول سال به مرور برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، حسین اصغری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ماهی با توجه به نوع و گونه در بازار از قیمت متفاوتی برخوردار است.

وی ادامه داد: قیمت ماهی با توجه به افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر افزایش قیمت ماهی به‌مناسبت فرا رسیدن نوروز بیان کرد: افزایش قیمت قابل توجهی نخواهیم داشت، چرا که ماهی در طول سال به مرور برداشت و به بازار عرضه می‌شود و می‌توانیم به میزان کافی تقاضای مصرف‌کنندگان را پوشش دهیم.

اصغری با اعلام اینکه همواره تولید ماهی بیش از تقاضا در مازندران است، اضافه کرد: محصول به میزان کافی داریم و مصرف‌کننده دچار چالش نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به‌منظور توسعه بازار آبزیان، به دنبال این هستیم سطح دسترسی مردم به آبزیان را افزایش دهیم.

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات مازندران با اشاره به ایجاد و توسعه مراکز عرضه ماهی به‌صورت زنده، تازه، منجمد، فیله شده و کنسروی در سطح شهرهای استان گفت: قصد داریم در تمامی شهرهای استان ماهی به‌راحتی در دسترس مصرف‌کننده قرار گیرد؛ چرا که مهم‌ترین عامل برای افزایش سرانه مصرف در دسترس قرار دادن محصول است.

اصغری با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۳٫۵ کیلوگرم است، افزود: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ و در جهان ۲۰ کیلوگرم است که با توجه به اینکه مازندران استان ساحلی است امیدواریم طی برنامه به حداقل سرانه مصرف جهانی برسیم.

وی یادآور شد: مصرف آبزیان علاوه بر بحث تغذیه‌ای در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها نیز مؤثر است که در برنامه غذایی افراد باید گنجانده شود.

رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار شیلات مازندران با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل در بحث عرضه ماهی است، اظهار کرد: به‌دلیل اینکه صنعت نویی است توسعه آن مستلزم هماهنگی بین دستگاه‌ها است تا بتوانیم به‌خوبی سامان‌دهی کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

اصغری در پایان گفت: توصیه ما به مردم این است که حتماً ماهی را از مراکز معتبر خریداری کرده و تا محصول باکیفیت‌تری به سفره‌های خود ببرند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.