امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85174
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 07 دی 1397 - 16:18 | | ارسال توسط :

لازمه استمرار انقلاب بازخوانی دستاوردهای آن است/ باید در برابر فتنه جدید دشمن هوشیار باشیم

امام‌جمعه بابل گفت: لازمه استمرار به این حرکت عظیم و این انقلاب باشکوه است تا اتفاقات سال‌های پیروز را بازخوانی کنیم، انقلاب باید برای نسل جوان و نوحوان دوباره روایت شود.

 

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه مردم بابل اظهار کرد: انسانی که تقوا بورزد، خداوند به موجب آن تقوا فتنه را از او دور می‌کند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ما امسال چهلمین سال از انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم بنابراین لازمه استمرار به این حرکت و این انقلاب است تا اتفاقات سال‌های پیروز را بازخوانی کنیم، انقلاب باید برای نسل جوان و نوحوان دوباره روایت شود.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: بنا به لزوم بازخوانی پیروزی‌های این انقلاب بزرگ و تصمیم ستاد دهه فجر بنا شد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاهی در مصلی بابل در معرض دید عموم قرار بگیرد.

این مسئول ضمن اشاره به فرارسیدن یوم‌الله ۹ دی تصریح کرد: حماسه ۹ دی دی، به عنوان روز بصیرت نام‌گذاری شد زیرا فتنه سال ۸۸ جریان منحصربه‌فردی بود، هرچند ملت ایران نمونه مشابه آن را سال‌ها در جریان انقلاب و دفاع مقدس دیده بود اما این جریان خاص نباید فراموش شود بنابراین به مانند دستاوردهای انقلاب، فتنه ۸۸ هم باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: مقام معظم رهبری نکته مهمی را گوشزد کردند که دشمن ممکن است در سال ۹۷ فتنه‌ای را زمینه‌سازی ولی در سال ۹۸ آن را برپا و اجرا کنند، پس باید هشیار بود.

وی افزود: ملاک ولایی بودن و یا عدم ولایی بودن فردی را می‌توان با دیدگاه وی نسبت به حماسه ۹ دی سنجید، اگر فردی دیدگاه منفی داشته باشد و دیدگاهی مثبت به فتنه ۸۸، او غیرانقلابی یا ضدانقلاب است.

خطیب جمعه بابل خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فتنه جدید هشدار دادند، باید تمام توجه جامعه به این فتنه جلب شود، دشمن درصدد ایجاد فتنه‌ای جدید در سال ۹۸ هست، این بدان معناست که بایستی هوشیارتر باشیم، سال ۸۸ دقیقا یک طرح برنامه‌ریزی شده‌ای بود که تدابیر رهبر معظم انقلاب و حضور مردم این دامنه جریان را جمع کرد.

روحانی ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌آلله توکل ادامه داد: ایشان یار وفاداری برای انقلاب و مقام معظم رهبری بودند، سه برادر آیت‌الله شاهرودی توسط رژیم بعثی صدام در عراق به شهادت رسیدند، ایشان می‌توانستند مثل برخی از افراد در عرصه انقلاب حضور پیدا نکنند و در انزوا قرار بگیرند اما در اولین روزهای انقلاب اسلامی درگیر کارهای انقلاب بود.

وی در پایان گفت: امروز مهمانان عزیزی از مقامات عراقی در نماز جمعه حضور دارند، عزیزانی از شورای استانی کربلا که امروز مهمان ما هستند،  به لحاظ تلاش، همراهی و مساعدت آنها در برپایی موکب شهرستان و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی تقدیر و تشکر می‌کنم.

تنظیم خبر: سمانه‌ صالح‌طبری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.