امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80071
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت, گزارش, ورزشی تاریخ انتشار : 17 اسفند 1396 - 22:40 | | ارسال توسط :

لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش بابل

آیین تجلیل از برترین‌های ورزش بابل با حضور قهرمانان و پهلوانان برگزار شد و سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش این شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش بابل نوین، آیین تجلیل از ورزشکاران برتر شهرستان بابل عصر پنج‌شنبه ۱۷ اسفند در سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل همراه بود.

در این همایش که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل تدارک دبده شد، حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، قربانعلی‌ ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه بابل و سایر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

بابل دارای ظرفیت عظیمی در ورزش است

در ابتدای این مراسم حبیب امیرنیاشوب اظهار کرد: شهرستان ظرفیت عظیمی در ورزش دارد و به لطف و افتخارآفرینی شما ورزشکاران عزیز، بابل توانسته در عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌های بسیاری را کسب کند، این توانمندی‌های شما بود که موجب شد پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های مختلف و در سراسر گیتی  به اهتزاز در بیاید.

وی افزود: این جشن اگرچه در شان عزیزان افتخارآفرین ما نیست ولی به این دلیل تدارک دیدیم تا خاطرات موفقیت شما را حفظ و هرچند ناچیز از آن تقدیر کنیم و امیدواریم دوستانی که در آینده مسئول می‌وند نیز این راه را ادامه دهند.

رییس اداره ورزش و جوانان بابل ادامه داد: همه مسئولان و مدیران هیات‌های ورزشی شهرستان با تلاش خود و حتی با دستان خالی همواره در پی آن هستند تا ورزش بابل روند رشد خود را ادامه دهد و ما بتوانیم قهرمانان به نامی را در عرصه‌های مختلف پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: پهلوانان زیادی در بابل وجود دارند، از پهلوان حبیبی تا قهرمانی که امروز مدال‌های رنگینی را به دست آوردند و ما هشت المپیکی در این شهر داریم از این‌رو سعی کردیم در این مراسم از ۱۹ هیات و در پنج آیتم از آنان قدردانی کنیم.

امیرنیاشوب در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم این تجلیل موجب انگیزه و تلاش بیشتر ورزشکاران شود و بقیه هیات‌های ورزشی نیز بتوانند با تلاش در سال‌‌های آتی مقام‌هایی را کسب کنند.

باید سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش بابل مورد توجه قرار گیرد

حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضر فاطمه‌الزهرا(س) اظهار کرد: به رسم ادب و قدرشناسی وظیفه دارم از مسئولان شهرستان بابل  به ویژه جناب امیرنیا و امام جمعه محترم تشکر کنم که همواره حامی ورزش در این شهر هستند و من به عنوان کوچکترین خادم ورزش  از دیدن تلاش‌ها خوشحال می‌شوم.

وی افزود: دولت محترم نیز تلاش دارد تا زیرساخت‌های لازم برای توسعه دو حوزه جوانان و ورزش را فراهم کند و برای بانوان عزیز نیز شرایط ورزش تسهیل شود، مسئولان ورزشی کشور تلاش دارند تا با افزایش زیرساخت‌ها امکان ورزش برای همه اقشار از نونهالان و نوجوانان تا پیشکسوتان به درستی تامین شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: حوزه ورزش همگانی و قهرمانی بسیار اهمیت دارد و باید در کشور ما  جایگاه بسیار خاصی  داشته باشد و تلاش ما در راستای ارتقای سطح ورزش‌های همگانی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران بابلی تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که شاید زادگاهش بابل نباشد اما به این شهر علاقه دارم، این شهر به عنوان یکی از المپیکی‌ترین شهرهای کشور افتخارات بسیاری را در سطح کشور رقم زد که نمونه آن پهلوانی مانند امامعلی حبیبی است.

وی یادآور شد: بابل  جایگاهی معتبر در عرص ورزش قهرمانی کشور دارد و زادگاهی معتبر برای ورزشکاران و قهرمانان کشور است، قهرمانان مستعدی که امیدوارم با انگیزه و تلاش به افتخارات خود ادامه دهند.

حسین‌زادگان خاطرنشان کرد: خوشبختانه بابل اکنون وضعیت بسیار مناسبی در عرصه ورزش دارد و در دیداری که با امام جمعه محترم و سایر مسئولان داشتم، آنان را پیگیر امورات ورزشی دیدم، این تلاش‌ها امیدوار کننده است و ما را رهنمود می‌کند تا در این شهر سرمایه‌گذاری کنیم، بابل شهر بزرگی است که شاید به اندازه چند استان کشور باشد.

وی در پایان این بخش گفت: همدلی، همگرایی و همت مسئولان استانی و شهرستانی باید در جهت ارتقای این ظرفیت عظیم ورزشی باشد  تا شهرستان بابل بتواند به عنوان نماینده شایسته‌ استان مازندران در عرصه‌های مختلف مثل همیشه بدرخشد.

ورزش زبان مشترک همه ملت‌هاست

بخش دیگر این مراسم با نوروزخوانی گروه سرود سنتی همراه بود و پس از آن حسین نیازآذری  اظهار کرد: ورزش زبانی مشترک میان همه ملت‌ها و دولت‌هاست و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با دستان فرزندان توانمندش همواره در عرصه‌های بین‌المللی از این زبان برای بیان افتخارات خود سود برد، آن زمان که پرچم مقدس نظام اسلامی ما در جهان به اهتزاز در می‌آید ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی ورزش را سرمایه‌ای بزرگ برشمرد و افزود: ورزش به عنوان یک سرمایه‌ای است که هزینه‌آی در برندارد از این‌رو واجب است امروز ورزش را به عنوان حقیقتی مهم همگانی کرده و جایگاه ویژه‌ای در زندگی مان برایش مشخص کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به امر ورزش دارد و در همین راستا عوارضی بر مصرف سیگار تعیین شد تا افرادی که زیربار آگاهی‌رسانی‌‌ها در خصوص مضرات سیگار نمی‌روند  و در صورت استفاده باید عوارض آن را پرداخت کنند و این عوارض در جهت ارتقای ورزش استفاده می‌شود.

این مسئول با اشاره به لزوم وجود ورزشگاهی در شان بابل گفت:  از جناب حسین‌زادگان تقاضا داریم که در خصوص نیاز بابل به یک مجموعه ورزشی اقداماتی انجام دهند و همان‌طور که وزیر محترم در سفر به بابل قولش را داد و آقای حسین‌زادگان نیز این نگاه را دارد، زمین ورزشگاه هفت تیر بابل، جاده سلامت و  ورزشگاه زمین حیدرکلا سروسامانی یابد.

مسئولان باید با عمل در راستای توسعه ورزش اقدام کنند

قربانعلی ولی‌زاده‌بورا در ادامه این همایش تجلیل اظهار کرد: من معتقدم ما مسئولان باید نه در حرف که در عمل باید بتوانیم در کنار شما ورزشکاران عزیز نقشی را برای توسعه ورزش کشور ایفا کنیم.

وی افزود: دومین جایی که پس از محافل سیاسی و بین‌المللی پرچم یک کشور به اهتزاز در می‌آید عرصه‌های ورزشی است که به همت شما ورزشکاران ما همواره شاهد سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

فرماندار ویژه بابل ادامه داد: این مجلس جای سخنرانی نیست و من سخن کوتاه می‌کنم که امیدوارم شهرستان بابل به عنوان المپیکی‌ترین شهرستان کشور در عرصه نوجوانان و جوانان نیز موفقیتی چشمگیر داشته باشد.

در ادامه به مناسبت روز زن از سوسن حاجی‌پرور، آزرو مقدوری، آنیس رسولیان، خدیجه شریفی‌مقدم، فاطمه نورمحمدزاده به عنوان بانوان ورزشکار بابلی تجلیل شد.

جملیه سروری بانوی ورزشکار و دارای مدال رنگین در المپیک ۱۹۶۴ رشته ژیمناستیک پس از دریافت لوح تقدیر اظهار کرد: اگرچه من در بابل متولد شدم اما سال‌ها در تهران زندگی کردم، امروز این بهانه برای من فراهم شد تا پس از سال‌ها اثبات کنم من بابلی هستم به شهر خود افتخار می‌کنم.

 

یاد و خاطره هادی نوروزی، سیدرضا فقیر، حمید صفی‌نژاد و سایر ورزشکاران فقید شهرستان بابل نیز در این مراسم با پخش کلیپی در این مراسم گرامی داشته شد.

 گفتنی‌است در پایان از ورزشکاران برتر و افتخارآفرین شهرستان بابل از جمله علی شکری‌پور، مجید شریعت‌پناهی،  رضا حاج‌اسکویی، رضا نوری، نوشاد عالمیان، علی‌اکبر شعاری و سایر ورزشکاران تقدیر به عمل آمد.

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.