امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68870
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 08 آبان 1396 - 7:05 | | ارسال توسط :

لزوم پدافند غیر عامل در حوزه فرهنگی

مقابله با جنگ نرم دشمن، نیازمند شناخت پدافند غیرعامل فرهنگی است.

به گزارش بابل نوین، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن در جنگ نرم نیاز به دانش و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است .

وی افزود: در عصری که دشمن مایوس از جنگ نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به تهاجم فرهنگی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی روی آورده مردم همیشه بیدار ایران اسلامی باید با بهره گیری از فعالیت های فنی و مدیریتی مبنتی بر فرهنگ جامعه خود را از قرار گرفتن در دام شیاطین و استعمارگران مصون نگه دارند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی  مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تعریف پدافند غیر عامل که فرمودند” اگر پدافند غیرعامل نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یک نصف روز هدر می رود.” خاطرنشان کرد: برای مقابله با این هجمه های فرهنگی نیاز به دانش و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است .

سرهنگ باقری افزود:عوارض و پیامدهای جنگ سخت در شکل تلفات جانی و مالی و از بین رفتن سرمایه های ملی قابل مشاهده است اما جنگ نرم روی باورهای عمومی هدف گذاری می کند و عوارض آن حتی پس از فروکش کردن جنگ نرم در افکار عمومی باقی مانده و ممکن است در آینده زمینه ساز فتنه و یا جنگ نرم دیگری شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه با اشاره به این که آسیب های اجتماعی مبتلا به جامعه، از جمله اعتیاد، طلاق و بدحجابی از مواردی هستند که دشمن در جنگ نرم به دنبال ترویج و اشاعه آن در جامعه اسلامی است، اظهار داشت:بهره گیری از فعالیت های فرایندی و ساختاری موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران و شرایط مفروض در جامعه خواهد شد .

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با استفاده از ماهواره ها و فضاهای مجازی بدون مانع مشغول شایعه پراکنی و ارسال اخبار نادرست برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود که همان به انحطاط کشاندن جوانان و فروپاشی خانواد ها برای دستیابی به منابع ملی کشور ماست در این شرایط پدافند غیرعامل برای کاهش تلفات نیروهای غیر رزمی و حفاظت از افکار عمومی موضوعیت پیدا می کند که برای جلوگیری از این اقدام شوم دشمن ، اطلاع رسانی به موقع و درست به مردم و روشنگری های خاص می تواند از میزان تاثیر بمباران فرهنگی و خبری دشمن در جنگ نرم جلوگیری کند./م

منبع: باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.