امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56802
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1396 - 13:24 | | ارسال توسط :

مازندران دومین تولیدکننده کشت توت فرنگی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران دومین تولیدکننده کشت توت فرنگی در کشور است.

به گزارش بابل نوین، دلاور حیدرپور در جشنواره برداشت توت فرنگی در روستای تازه آباد بابلسر با اشاره به اینکه مسئولیت تولید غذا در کشور به عهده کشاورزان است و در سال ۹۵ با کمک دولت و رهنمودهای رهبری در بخش گندم به خودکفایی رسیدیم، افزود: در سال ۹۶ حدود یک میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و تمام تلاش مسئولان باید در کمک به کشاورزان باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان مازندرانی حدود ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می کنند، عنوان کرد: در حالی که در سال های گذشته برنج خریداری نمی شد اما در سال ۹۳ با کمک دولت خریداری توافقی برنج صورت گرفت.

حیدرپور با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰۰ هزار تن برنج وارد شد که برای تنظیم بازار بوده و نیاز است تا کشاورزان برای تامین کسری برنج اقدام به کشت دوباره کنند، تصریح کرد: ۸۰ درصد برای تجهیز و نوسازی در یکپارچه سازی اراضی اقدام شد و درحالی که در سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق بخش تولید هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه اقتصادمازندران وابسته به کشاورزی است و لازم است که در صنایع تبدیلی گام مهمی برداریم، عنوان کرد: ۶۷ مرکز خدماتی با بیش از ۶۵۰ کارشناس برای اطلاع رسانی و ارتقای بهره وری در مازندران برای کشاورزان درنظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این انتظار از کشاورزان وجود دارد که با کمک تولیدکنندگان زنجیره های تولید و عرضه در بازار انجام شود، گفت: مازندران دومین تولیدکننده کشت توت فرنگی در کشور است و با تشکیل تشکل ها و زنجیره های تولید راهی برای صادرات این محصول سنجیده شود./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.