امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82331
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار ویژه, سخن سردبیر, سیاسی, گزارش تصویری, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 18 خرداد 1397 - 17:56 | | ارسال توسط :

مبارزه با اسرائیل حمایت از منابع ملی ایران در مرزهای فرا ملی است

مردم بابل با حضور در نماز جمعه روز قدس از سخنان خطبای جمعه سراسر این شهرستان در موظوعات فلسطین، انرژی هسته‌ای، برجام و برنامه‌های دشمن بهره‌مند شدند.

به گزارش بابل نوین،مردم خداجوی بابل در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان پس از حضور در راهپیمایی روز قدس به سخنان خطبای جمعه این شهرستان گوش فرا دادند و در بین سخنان ائمه جمعه با فریادهای بلند خود انزجارشان را علیه رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

استقبال کم‌نظیر مردم بخش‌های مختلف شهرستان بابل در نماز جمعه این هفته نویدبخش حضور با اراده مردم در عرصه‌های مختلف ملی بود.

امروز شاهد به لرزه افتادن ارکان رژیم صهیونیستی هستیم
در خطبه‌های امروز نمازجمعه زرگرشهر حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و نمازجمعه اظهار کرد: بهترین پذیرایی از سفره پهن شده رمضان‌المبارک کسب تقوای الهی است و امیدوارم در عید فطر، فقرا و محرومین را فراموش نکنیم.

وی افزود: روز قدس خبر از رسیدن روزهای پایانی ماه رمضان می‌دهد پس تا زمانی که این ماه تمام نشده از آن توشه برداریم و بهترین توشه تقوای الهی خواهد بود.

امام جمعه لاله‌آباد ادامه داد: امروز روز جهانی قدس است و رژیمی که با توطئه استعمار کبیر با گذشت ۳۰ سال از اشغال توسط انگلیس و تولد فرزند نامشروعآن یعنی رژیم نا مشروع اسرائیل امروز در هفتاد سالگی با تهدیدات جدی مواجه شده که از آن جمله به بحران مشروعیت این رژیم که اصل قیام مردم جهان است می‌توان نام برد.

این مسئول تصریح کرد: اگر چه قدرت‌های پوشالی بزرگ مانند آمریکا و انگلیس حامی جدی رژیم غاصب هستند و از دیر باز برخی حاکمان سر سپرده مانند شاه ایران و حاکمان مرتجع عرب منطقه از آن رژیم حمایت کردند و می‌کنند اما به اذعان برخی سران و تحقیقات رسمی آن رژیم، اسرائیل با بحران مشروعیت در خاورمیانه، اروپا وحتی آفریقا مواجه است که از جمله شواهد عدم مشروعیت آن انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، و عدم مسابقه ورزشکاران از جمله تیم فوتبال آرژانتین با آن رژیم در روزهای اخیر بود.

حجت‌الاسلام شیخی‌ با اشاره به پایان جنگ در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی که در ابتدای جنگ سوریه خود را مخفی کرده بود اما در ادامه از حاشیه به متن آمد و حضورش را آشکار کرد هدفش در حقیقت این بود که گسترش فرقه‌گرایی و جدایی اقوام در منطقه خاورمیانه را رقم زند و شاهد باشد تا کشورهای بزرگ منطقه را در باتلاقی از کشورهای قومی کوچک ضعیف ببیند و با تضعیف کشورهای بزرگ،خود قدرت برتر منطقه شود آنچنان که در کردستان عراق این هدف را آشکار کردند اما با ریشه‌کن شدن داعش در عراق و سوریه و ضعف گروه‌های تروریستی اسرائیل نتوانست کشورهای منطقه را تکه پاره کند بلکه شکست آن‌ها موجب تقویت منطقه شده و این یک تهدید جدی برای اسرائیل شد.

خطیب جمعه لاله‌آباد تاکید کرد: اگر روزگاری رژیم غاصب تا نزدیکی بیروت رفته بود آنروز فکر نمی‌کرد با فضاحت از لبنان خارج می‌شود، فکر نمی‌کرد حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه و حماس در جنگ‌های ۲۲ و ۸ روزه در مقابل آن‌همه موشک و سلاح‌های پیشرفته دوام بیاورد، حزب‌الله دست خالی دیروز به ادعای خود اسرائیل امروز با یکصدهزار موشک، سه هزار نیرو، هواپیماهای بدون سرنشین، قدرت اطلاعات بالا، توان پیشرفته در جنگ سایبری به یک ارتش قوی در منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: اگر حماس تا دیروز در غزه دست خالی بود یا از موشک‌های قاچاق استفاده می‌کرد امروز خود با توان ساخت موشک و تقویت تجهیزات نظامی به یک نیروی بازدارنده قوی در سرزمین‌های اشغالی تبدیل شده که قدرت اسرائیل را تضعیف می‌کند و این هم تهدیدی دیگر برای آن رژیم شد.

این مسئول با اشاره به حضور ایران در مرزهای سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: رژیم غاصب با شعله‌ور کردن جنگ در سوریه، جنگ را از کنار مرز خود به داخل کشور سوریه، از آنجا به عراق، ۵۰ کیلومتری قصر شیرین و ۴۰ کیلومتری سرپل ذهاب کشاند و قصد داشت آرام آرام به داخل ایران بکشاند و خودشان را در یک منطقه امن نگهدارند اما با داریت رهبر معظم انقلاب، حماسه نیروهای تحت امر سردار سلیمانی و تشکیل حشدالشعبی، دفاع‌الوطنی، مدافعان حرم جنگ از مرز ایران به پشت مرز رژیم غاصب رفته و این یعنی رسیدن ایران به مرزهای سر زمین‌های اشغالی و تشکیل یک قدرت بزرگ در منطقه متشکل از ایران، سوریه و حزب‌الله با همراهی جبهه مقاومت در دیگر کشورها.

شیخی ادامه داد: اگر اسرائیل تا دیروز تنها با حزب‌الله یا سوریه می‌جنگید در آینده اگر وارد جنگ شود با یک قدرت پیش‌بینی نشده در منطقه مواجه که این خود تهدید جدی برای آن رژیم خواهد بود.

وی ترس واقعی از ایران را عامل بازدارنده رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و یادآور شد: اگر رژیم غاصب تا دیروز ایران را به راحتی تهدید به حمله می ‌کرد امروز به تعبیر رهبر معظم زمان بزن دررو تمام شده است ،ضمن اینکه موشکهای ایران قلب حیفا و تل آویو را نشانه گرفته، باز به تعبیر رهبری، اگر اما امروز می‌بینید که رهبر می‌گوید یکی بزنید ده تا می‌خورید، چنان‌که موشک‌های دوربرد شلیک شده به دیرالزور و حمله پنجاه موشک شلیک شده از خاک سوریه به جولان اشغالی نمونه‌های کوچک آن بود و این موجب ترس جدی رژیم غاصب از قدرت ایران شد که برایش یک تهدید جدی است.

امام جمعه لاله‌آباد در پایان با تقدیر از حضور پر شور و شعور امت خدا جوی در راهپیمایی امروز گفت: امروز شاهدیم رژیم غاصبی که تمام توان خود، رسانه‌های دنیا، قدرت‌ها و مجامع بین‌المللی را برای اثبات موجودیت خود گذاشته با جمله رهبر انقلاب که فرمود “تا ۲۵ سال دیگر رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت”، تمام ارکانش به لرزه در آمده است.

دولتمردان به‌‌صورت ویژه در حوزه اقتصادی به داد مردم برسند

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی با اشاره به حضور کم‌نظیر مردم بابل در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: عزت به دست آمده از روز قدس تجربه بزرگتری برای انقلاب ما بود که افزایش اقتدار و قدرت در منطقه را برای نظام اسلامی به‌وجود آورد.

وی افزود: ثمره جریان مقاومت خودباوری‌، امید به جریان مقاومت و گروه‌های مقاومت بود، موج جریان بازگشت، ثمره ایستادگی و حمایت انقلاب اسلامی از جریان مقاومت و آرمان‌های قدس است.

امام جمعه بابل ادامه داد: غاصبان صهیونیستی توان ایستادگی در مقابل مقاومت اسلامی و موج بازگشت را ندارد و با جنایت سنگین علیه مردم مظلوم فلسطین چهره خود را در سطح جهان منفورتر از گذشته کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جریان معامله قرن شاهد هستیم قرار شد آمریکا همراه با دست نشانده‌ها و گاوهای شیرده سران عرب منطقه با همه توان علیه مقاومت ایستادگی کنند و معامله قرن معامله ننگین دولت‌های به ظاهر اسلامی و خائن منطقه است.

حجت‌الاسلام روحانی با تقدیر از حضور راهپیمایان در نماز دشمن شکن جمعه گفت: نمازجمعه در ماه مبارک رمضان پرشورترین نمازهای جمعه سال است و امیدوارم که این حضور بعد از ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

خطیب‌ جمعه بابل با دعوت از عموم مومنان برای حضور پرشور و به‌موقع، منسجم‌ و باشکوه در نمازعیدسعید فطر افزود: نماز عید سعید فطر از نگاه اسلام یک نماز باشکوه و به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مصلای جمعه بابل میزبان روزه‌داران برای برپایی نماز عیدفطر است و عزیزان مواظب باشند فطریه ضایع نشود چون برخی از مراکز خیریه شهرساان بابل در جمع‌آوری فطریه امین نستند و اخبار خوبی از فعالیت‌های آن‌ها شنیده نمی‌شود، باید به دست خودتان یا افراد و مراکز امین فطریه را به نیازمندان برسانید.

این مسئول با اشاره به وضعیت عمومی کشور اذعان کرد: دشمن به‌دنبال فشار اقتصادی بر کشور است و جنگی تمام عیار را به راه انداخته و در صدد است ما را مانند غزه محاصره اقتصادی کند و فشار روانی را برای آشوب‌سازی در کشور راه بی‌اندازد.

روحانی ادامه داد: دشمن دنبال تبدیل نقاط قوت کشور به نقاط ضعف است و در این راه دنبال آشوب‌سازی از خواسته‌های مشروع مردم است تا امنیت را مورد آسیب قرار دهد.

امام جمعه بابل تاکید کرد: مسؤولان نظام به‌‌صورت ویژه در حوزه اقتصادی به داد مردم برسند، خبرهای وحشتناکی از بالا رفتن اجناس و قیمت کالاها به گوش می‌رسد، همه می‌دانند که این قیمت‌ها کاذب است.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت مستقیم دولت در کنترل بازار گفت: باید دولت با جدیت در برابر این فشارها برخورد کند، دولتمردان جدی‌تر و پا به رکاب با تدبیر بازار را کنترل و توزیع کالاها را انجام دهند.

مبارزه با اسرائیل حمایت از منابع ملی ایران در مرزهای فرا ملی است
حجت‌الاسلام محمدعلی حاجی‌زاده در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بندپی‌شرقی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های تقوا این است که به انسان تشخیص حق از باطل می‌دهد و این مسئله در زندگی هر انسانی مهم است.

وی افزود: مسئول بلند پایه، رهبر جامعه و پیشوای مردم این مسئله یعنی تشخیص حق از باطل بسیار ضروری است و در کنار این مسئله عمق نقشه دشمن را بخواند و تحلیل درست از نقشه دشمن را به جامعه تفهیم و ارائه کند.

امام جمعه بندپی‌شرقی ادامه داد: رهبری در بیست و نهمین سالگرد امام(ره) فرمودند دشمن روی سه محور متمرکز شده که فشار اقتصادی بر مردم یکی از این موارد هست و جنگ اقتصادی را علیه ما در حال پیاده‌سازی است و هدف از این جنگ اقتصادی مردم هستند تا با فشار آوردن به مردم نظام اسلامی را در مسیر دیگری غیر از آرمان‌های اصیل خود است.

این مسئول تصریح کرد: نمونه این مسئله مردم فلسطین و غزه هستند که سال‌هاست با مشکلات اقتصادی، معیشتی و دارویی دست و پنجه نرم می‌کنند چون در مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: دومین راهبرد دشمن علیه نظام اسلامی و ملت‌های اسلامی فشار روانی می‌آورد و با همراهی اپوزسیون‌های داخلی و ضدانقلاب‌ها به‌دنبال القای آن است که نقاط قوت جمهوری اسلامی را به نقاط ضعف مبدل کند در اذهان مردم که تا به امروز موفق نبود.

وی افزود: در طول این چهار دهه انقلاب نقاط قوت مختلفی مانند علمی، موشکی و هسته‌ای به‌دست آوردیم که به واسطه همین دانشمندان داخل کشور و توان داخلی جوانان به غنای ۲۰ درصد در انرژی هسته‌ای رسیدیم که متاسفانه در طی مذاکرات سال‌های اخیر غنای ۲۰ درصد را کاهش دادند و دنبال آن هستند که این را به چالش جدی در جامعه و نقاط ضعف تبدیل کنند.

خطیب جمعه بندپی‌شرقی یادآور شد: روزی در کشور ما زنجیره انسانی تشکیل و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را سر می‌دادیم اما دشمن در این سال‌ها با کارهای روانی و اقتصادی به‌دنبال تغییر این مواضع است که باید جلوی آن گرفته شود، شاهدیم رهبری محکم ایستاده‌اند و گفتند فعالیت‌های هسته‌ای را دوباره شروع کنید.

حاجی‌زاده تاکید کرد: پیام رهبری عزت و غرور ملی را به‌همراه داشت و اقدامی مقابل اقدام آمریکای خبیث و ترامپ دیوانه بود که از برجام یک جانبه خارج شد، این یک اقدام جدی بود و البته هشداری جدی به طرف‌های اروپایی برای تضمین عملی در ارتباط با برجام که اگر خواسته‌های ما محقق نشود  فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سومین نقشه دشمن فشار عملی، آشوب‌سازی و اغتشاشات هست که نمونه بارز آن در دی ۹۶ بود و از حقوق و مطالبه به حق مردم دشمن استفاده کرد، بنا داشت که کشور را به آشوب بکشاند اما موفق نشد پس باید دشمن را شناخت و نقشه‌اش را نقش بر آب کرد.

این مسئول ادامه داد: دشمنان نظام و استکبار جهانی لحظه به لحظه در صدد لطمه به مردم هستند، به آرمان‌های انقلاب دست‌درازی می‌کنند و یکی از این آرمان‌ها روز قدس و دفاع از مظلومان فلسطین بود.

امام جمعه بندپی‌غربی خاطرنشان کرد: امروز روز جهانی قدس، حمایت از مردم مظلوم، روز انزجار عمومی عالم اسلام در مقابل ظلم و روز انزجار از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است، امام راحل شخصیتی بود که به درستی خطر صهیونیزم بین‌الملل را تاکید کردند، در حقیقت پشت اسرائیل این افراد و تفکر اردو زدند و برای از بین بردن اسلام و قرآن سنگر گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده افزود: رژیم جعلی اسرائیل به‌دنبال حذف اسلام و روز قدس غوغایی در جهان اسلام ایجاد کرد، باید به‌دنبال چرایی فریادهای امام بر سر اسرائیل باشیم و رهبری هم می‌فرمایید مسئله فلسطین در صدر مسائل اسلام است پس مبارزه علیه اسرائیل و حمایت از مردم مسلمان فلسطین نه تنها دفاع از یک سرزمین اسلامی بلکه جلوگیری از تهدیدهای اسرائیل و نظام سلطه خواهد بود.

وی اذعان کرد: مبارزه با اسرائیل حمایت از منابع ملی ایران در مرزهای فرا ملی است و با مبارزه علیه اسرائیل با مستشاران ما در کشورهای مختلف در حقیقت منافع ملی خودمان را تامین می‌کنیم و از این رو روز قدس فقط روز مردم فلسطین نیست بلکه حمایت از تمامیت کشور اسلامی خودمان است.

خطیب جمعه مردم بندپی‌غربی اظهار کرد: روز قدس چند پیام دارد و اینکه امت اسلامی هرگز زیر بار ظلم نخواهد رفت ولو هفت دهه از زمان اشغال رژیم جعلی اسرائیل در منطقه مسلمان نشین گذشته باشد، راهبرد مبارزه با استکبار جهانی محقق نمی‌شود مگر با مقاومت و ایستادگی و در طول تاریخ شاهد بودیم که عده‌ای دنبال سازش با نظام استکباری و سلطه بودند، در دفعات مکرر برخی از اعراب و گروه‌های مختلف جریان منحوس سازش را با رژیم غاصب اسرائیل داشتند و پیمان‌های مختلفی چون اسلو، کمپ دیوید و پیمان‌های دیگر بستند اما سهم اندکی هم برایشان محقق نشد.

این مسئول با اشاره به وضعیت برجام در شرایط کنونی ادامه داد: برجام نافرجام ما هم از همین دست پیمان‌ها بود که حاصلش برای ما چیزی نبود، برخی از پیمان‌های گذشته مانند ترکمنچای درس نگرفتند و برخی باز مجدد پای پیمان برجام نافرجام نشستند، حاصلش وضعیت امروز شده و آقایان پای امضایشان متضمن نخواهند بود.

حاجی‌زاده اذعان کرد: همین سازش‌ها باعث شد که ترامپ طرح سازش و معامله قرن را پیشنهاد می‌دهد و به‌دنبال پایتختی در قدس برای  اسرائیل است.

وی در پایان گفت: امروز محور مقاومت است که مسئولان تل آویو را به تکاپو انداخته، مقاومت دشمنان را به ذلت می‌کشاند و رهبری به درستی فرمودند که “دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت برای ما آبرو و عزت آورد” و به برکت مقاومت در آینده نزدیک شاهد محو رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه و جهان خواهیم بود.

خبرنگار: ربابه قنبری مصیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.