امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27775
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سخن سردبیر, گزارش تصویری, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 01 مرداد 1395 - 16:48 | | ارسال توسط :

متاسفانه حجاب در دولت‌های مختلف ابزار سیاسی برای رای آوردن یا نیاوردن بود/ در این دولت خیلی جدی با مسئله حجاب برخورد نمی‌کنند

خطیب موقت نماز جمعه بابل گفت: متاسفانه در دولت‌های گذشته و این دولت خیلی جدی با مسئله حجاب برخورد نمی‌کنند و خیلی جدی به میدان نمی‌آیند، ما از قوه مقننه، مجریه و قضائیه انتظار داریم به مسئله حجاب حساس باشید.

شکریان

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام ناصر شکریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابل با اشاره به طبعیت از ولایت فقیه اظهار کرد: در این عصر اطاعت از امام زمان (عج) از طریق نایب او هست و امکان ندارد کسی بگوید من از امام زمان (عج) اطاعت و مطیع امام زمان هستم ولی از نائب امام زمان اطاعت نکند.

وی افزود: در مسئله اطاعت از رهبری انقلاب، این انحراف است که گاهی بعضی‌ها برخی موارد را بیان و شبهه ایجاد می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه بابل با اشاره به روز حجاب و عفاف در ۲۱ تیرماه گذشته اشاره و تصریح کرد: اگر به تاریخ مراجعه کنیم شاهد آن هستیم که در واقعه حمله به مسجد گوهرشاد این نوع برخورد با مسئله مذهب و حجاب شده است و روشنفکرهای و ملی گرایان آن زمان هم مانند امروز سکوت کردند و این جای تعجب دارد.

این مقام مسئول با اشاره به فرهنگ و قوانین غرب خاطر نشان کرد: چگونه است که در غرب و اروپا کشف حجاب را قانونی می‌کنند و تثبیت می‌کنند اما اگر در ایران حجاب بخواهد با توجه به دین و شریعت این مردم قانون باشد مشکل دارند یک بام و دو هوا تا کجا؟

حجت‌الاسلام شکریان گفت: چطور می‌شود در غرب با همراهی کلیسا و یا مذاهب موجود و یا حتی تئوری های فکری موجود قانون داشته باشیم ولی در کشور اسلامی قانون با مبانی فکر اسلامی نداشته باشیم؟

خطیب موقت نماز جمعه بابل ادامه داد: حجاب یک امر دینی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و ملی است.حجاب نماد زن مسلمان است و حکمش هم در قرآن آمده است.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب با همه ظرفیت‌های تبلیغاتی آمده اند تا جلوی حجاب به ایستندو فضای مجازی را در این مسیر قرار داده اند و امروز شاهد هستیم  وسیع‌ترین مسئله در این فضاها حجاب است.

این استاد حوزه تصریح کرد: با بیان این‌که متاسفانه حجاب در دولت‌های مختلف ابزار سیاسی قرار گرفت، اظهار داشت: در برخی دولت‌ها این تفکر غلط رایج شد که اگر نکند ما با این مسئله برخورد کنیم ممکن است رای نیاوریم، با حجاب معامله سیاسی می‌کنند که یک ابزاری باشد برای رای آوردن یا نیاوردن،واقعا با حکم خدا اینگونه معامله بشود؟

خطیب موقت نماز جمعه بابل با اشاره به نحوه برخورد مسئولان گذشته با مسئله حجاب گفت: متاسفانه در دولت‌های گذشته و این دولت خیلی جدی با مسئله حجاب برخورد نمی‌کنند و خیلی جدی به میدان نمی‌آیند، ما از قوه مقننه، مجریه و قضائیه انتظار داریم حتی شما برادران و خواهران خانواده، اهالی تعلیم و تربیت همه و همه باید راجع به مسئله حجاب حساس باشید و جدی بگیرند.

وی در ادامه به پنجم مرداد سال ۵۸ برگزاری اولین امام جمعه تهران اشاره و خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در اجرای نمازجمعه تاکید داشتند و امروز بعد از انقلاب در سراسر کشور نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه و در مازندران ۴۶ نماز جمعه اقامه می‌شود که از برکات امام (ره) و انقلاب است.

خطیب موقت نماز جمعه بابل تصریح کرد: نماز جمعه امری است که مانند خود در هیچ جامعه ای ندارد که فضای سیاسی اجتماعی ر ا اینچنین مورد تاثیر قرار دهد و در منزلت نمازجمعه همین مقدار بس که باید به جماعت خوانده شوند و بر آن تاکید شده است.

شکریان در ادامه با اشاره به ناملایمات موجود در جامعه اداری گفت: برخی از مسائل باعث صدمه به نظام می‌شود و مسئولان بیشتر باید رعایت کنند،مقام‌معظم رهبری فرمود: “اگر کاری موجب کاسته شدن اعتماد مردم نسبت به نظام شود فاجعه بزرگی است”.

وی افزود: ازجمله چیزهایی که باعث شد اعتماد مردم ضربه بخورد وجود فیش‌های غیر متعارف است .

خطیب جمعه بابل در پایان با اشاره به ۸ توصیه مقام معظم رهبری در مورد چگونگی برخورد با صاحبان فیش های نجومی، گفت: انتظار ما از مسئولان قوه مجریه و قضائیه و مسئولان دستگاه‌های نظارتی فرمان مقام معظم رهبری را بصورت کامل عمل کنند تا اعتماد مردم به نظام همواره پابرجا باشد، مسئولان هم باید شفاف سازی کنند، باید با هم عاملین این امر در دولت‌های قبلی و فعلی برخورد و به اطلاع مردم رسانده شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.