امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62601
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, علم و سلامت تاریخ انتشار : 09 مرداد 1396 - 12:19 | | ارسال توسط :

مجلس باید اقداماتی برای جلوگیری از فرار مغزها انجام دهد

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: با صراحت عرض می‌کنم ما در مجلس باید کارهایی را در مقابله با چنین وضعیتی(فرار مغزها) انجام دهیم که امیدوارم این حس و درد مشترک برای نمایندگان ملت در مجلس ایجاد شود.

به گزارش بابل نوین، علی نجفی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره پرفسور مریم میرزاخانی نابغه ایرانی ریاضی جهان اظهار کرد: مردم ایران علی‌الخصوص نوابغ ایرانی هیچگاه از مسیر توسعه و پیشرفت باز نایستادند و هیچگاه عبور موانع و مشکلات متعددی که بر سر راه این مرز و بوم و این مملکت قرار گرفته است در طول این چهار دهه مانع از پیشرفت‌شان نشد.

 وی افزود: از این منظر درگذشت خانم میرزاخانی، مثل تمام زندگی ایشون و مثل تمام افتخاراتی که در این مدت ایشان بدست آوردند در اصطلاح دیپلماسی عمومی، تصویرسازی ملت‌ها و مردمان یک کشور برای ایران یکبار دیگر اعتبار و منزلت نزد همه جهانیان ایجاد کرد و بنابراین این فرصتی بود برای اینکه ایرانیان یکبار دیگر فرهنگ، تمدن، تاریخ غنی و برجسته خودشان را به رخ جهانیان بکشند.

نماینده مردم بابل در مجلس ادامه داد: ما یک گروه تلگرامی نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس داریم که من به محض اینکه این خبر را شنیدم در آن جا یک کامنت گذاشتم که حالا یک اتفاقی افتاد و یک سری پیامدها، سر و صداها دارد و بالاخره تمام می‌شود و ما باید چه بکنیم؟ به ویژه که ما در مجلس هستیم با پدیده فرار مغزها و مهاجرت نخبگان واقعا چه کاری باید انجام دهیم؟

این مقام مسئول تصریح کرد: چون این یک مسئله چند بعدی است، فرض کنید خانم میرزاخانی درایران ادامه تحصیل می‌داد و تمام مدارج علمی را در ایران طی می‌کرد، بعدش چی؟ کجا و با چه شرایطی می‌شد از دانش و اندیشه ایشون و توامندی‌هایشان که خیل عظیمی از جوانان ما و تحصیلکردگان و نخبگان ما را شامل می‌شد استفاده کرد؟

نجفی افزود: این یک مسئله مهم است که مجموعه کشور باید به آن بپردازد، چون این یک مسئله تک بعدی نیست، به اقتصاد سیاسی ما، جامعه شناسی سیاسی، شرایط و روند اقتصادی کشور، موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرتبط خواهد شد و واقعا بنده پاسخی در این باره ندارم.

وی تاکید کرد: با صراحت عرض می‌کنم ما در مجلس باید کارهایی را در مقابله با چنین وضعیتی(فرار مغزها) انجام دهیم که امیدوارم این حس و درد مشترک برای نمایندگان ملت در مجلس ایجاد شود که ما مسائل مهمی را فراروی خودمان داریم، چنانچه با آن‌ها مقابله نکنیم و جلوگیری نشود مسائل پیچیده‌تر و بغرنج‌تری را خواهیم داشت.

این نماینده مجلس در پایان گفت: امیدوارم که در مجموعه کشور شرایطی فراهم شود که ضمن جلوگیری از مهاجرت نخبگان، مهاجرت‌های بی‌بازگشت، شرایط مناسبی را برای بهره‌برداری از این توان و قابلیت علمی بی‌بدیل آن‌ها فراهم گردد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.