امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59142
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 21 خرداد 1396 - 20:00 | | ارسال توسط :

مجلس پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهد داد/کمیسیون امنیت ملی طرح مقابله را آماده کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی دشمن سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است، اما ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد.

به گزارش بابل نوین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه غیرعلنی امروز گفت: وزرای اطلاعات، کشور و سردار سلامی توضیحاتی را درباره مسائل امنیتی کشور و واقعه تروریستی تهران ارائه کردند.

وی ادامه داد: این گزارش ها نشان می داد که در گذشته تلاش های خوبی در این زمینه شده است و تمهیدات خوبی برای جلوگیری از این حوادث اندیشیده شده است.

رئیس مجلس افزود: حساسیت دولت، مجلس و نیروهای مسلح به این موضوع جدی است و نواقص موجود باید برطرف شود تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

**در حادثه تروریستی مجلس ۱۸ نفر به شهادت رسیدند

لاریجانی در ادامه جلسه طی نطق پیش از دستور با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تصریح کرد: ما در این حادثه شاهد دو صحنه متفاوت بودیم، از یک سو تروریست‌ها وارد ساختمان مراجعات مردمی شدند و ناجوانمردانه ۱۸ نفر را به شهادت رساندند و  و بیش از ۳۰ نفر را مجروح کردند.
وی ادامه داد: در بین اینها افرادی بودند که برای رفع نیازهای خود آمده بودند،این صحنه بسیار غم انگیز و دردآور بود گرچه تروریست‌ها نتوانستند به هدف خود که دسترسی به پارلمان بود برسند اما شهادت این عزیزان همه ما را داغدار کرد که به ارواح مطهر شهدا درود می‌فرستیم.
**مراجعات مکرر نمایندگان برای برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‎ها شورانگیز بود

لاریجانی اظهار داشت: روحیه بالای نمایندگان و آمادگی آن ها در مبارزه با تروریست‌ها  صحنه بسیار غرورآفرین را در تاریخ پارلمان ایران به نمایش گذاشت و مراجعات مکرر نمایندگان به اینجانب جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‌ها صحنه شورانگیزی از مجاهدت ملت را ترسیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تروریست‌های بدصفت باید می‎فهمیدند که با ملتی سلحشور و مقاوم روبرو هستند.

رئیس قوه قانونگذاری ادامه داد: حضور همه مسئولان نظام در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا در روز جمعه، همصدایی و اراده مشترک همه بخش‌های نظام را در راه مبارزه با جلادان تروریست نشان داد و از طرفی تشییع باشکوه ملت در تهران و شهرستان ها وجه دیگر اراده ملی را به ظهور رساند.

وی با بیان اینکه ملت روزه دار بار دیگر روحیه شهادت طلبی و عزت خواهی را به رخ جهانیان رساندند، تصریح کرد: ملت این پیام را به دنیا منعکس کردند که همه ملت در راه آرمان‌های انقلاب و سرکوب تروریست ها همصدا هستند که باید در برابر عظمت فکری و غیرت انقلابی ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.

لاریجانی افزود: از پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت عزیزان و همچنین زحمات نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در مجلس و مرقد مطهر امام راحل تشکر و سپاسگزاری می‌کنم چراکه این نیروها در سرکوب تروریست‌ها مجدانه و باصلابت اقدام کردند.

**هوشیاری انقلابی اقتضا می‌کند که نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد.

 وی خاطر نشان کرد:  وحدت و همگرایی که بین مسئولان و ملت در پس این حادثه به وجود آمد گوهر ذی قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود، باید بپذیریم که در مقابل ملت صفی از تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی آمریکا و سعودی به وجود آمده است و هوشیاری انقلابی اقتضا می‌کند که نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد.

لاریجانی تصریح کرد:  امروز، روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است، صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است و این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است، به ویژه زمانی که مواضع آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می کنیم، تمامی هدفگذاری آنها روشن می شود.

 وی ادامه داد: استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است، افزود: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد.
**پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد

 لاریجانی با بیان اینکه ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها می‌دهد، کمیسیون امنیت ملی نیز در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند.

لاریجانی اظهار داشت: آمریکا باید متوجه شود که مجلس در مبارزه با تروریست‌ها اراده قوی دارد، مجلس سپاه پاسداران، نیروی قدس و بنیه دفاعی را با همه توان حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست ها را با قاطعیت خواهند داد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: سعودی‌ها با بذل و بخشش در کنفرانس ریاض می‌خواستند ایران را منزوی کنند، اما اکنون باید از هم نوایی کشور‌ها با ایران شرمنده شوند و درس بگیرند. /ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.